واکنش رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان به رای دادگاه حریری

رئیس‌جمهوری لبنان اظهار کرد: تحقق عدالت در جنایت ترور رفیق حریری و همراهانش همسو با تمایل همه در روشن شدن ابهامات این جنایت وحشتناک است.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان بعد از اعلام حکم پرونده رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان اشاره کرد: این جنایت وحشتناک ثبات و صلح داخلی لبنان را تهدید کرد و شخصیتی ملی، دوستاران، حمایت‌های مردمی و طرح ملی او را هدف گرفت.

همچنین حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان اظهار کرد: حکم دادگاه بین‌المللی بیان‌کننده تحقق عدالت و برقراری ثبات است همانطور که رفیق حریری فقید آرزو داشت تا لبنان از این رنج قوی و یکپارچه به صورت وحدت ملی خارج شود.

در ادامه نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز اعلام کرد، کشورش نخست‌وزیر اسبق را از دست داد و حکم دادگاه ویژه امروز باید وسیله‌ای برای این باشد که لبنان را برنده کنیم.

طبق خبرگزاری ملی لبنان، بری گفته است: ما در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ رفیق حریری به عنوان پشتوانه ملی را از دست دادیم و بعد از حکم دادگاه باید لبنان را سودمند سازیم که حریری شهید می‌خواست منسجم و یکپارچه باشد.

او ادامه داد: همه لبنانی‌ها باید درایت و اظهارات خوبی مثل سعد حریری داشته باشند که به نام خانواده حریری مطرح کرد.

قضات دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری سلیم جمیل عیاش را به عنوان متهم اصلی در خصوص پرونده قتل و ارتکاب اقدام تروریستی رفیق حریری و ۲۱ تن دیگر معرفی کردند.

5f3c086572c14_5f3c086572c16

منبع: ایسنا

رفیق حریری
دادگاه
ترور

پست بعدی

طلایی یکی از روسای سابق پلیس در تهران بر اثر کرونا در گذشت

س آگوست 18 , 2020
رییس سابق پلیس در تهران که بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، تسلیم مرگ شد. رئیس سابق اداره ویژه آدم ربایی، گروگانگیری و گم شدگان پلیس آگاهی تهران بزرگ عصر امروز بر اثر بیماری کرونا، به کام مرگ فرو رفت. سرهنگ کارآگاه احمد طلایی، رئیس سابق اداره یازدهم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000