درآمد ۱/۲ میلیون دلاری اسنودن از سخنرانی‌هایش در تبعید

5f3ba5c851a3f_5f3ba5c851a42

افشاگر و مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از زمانی که اسناد و مدارک محرمانه آمریکا را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و به تبعید در مسکو رفت، بیش از ۱.۲ میلیون دلار از سخنرانی‌های خود کسب درآمد کرده است.

دولت فدرال آمریکا در تلاش است تا درآمدهای ادوارد اسنودن، افشاگر و مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی را از زمانی که برنامه‌های جاسوسی و نظارتی محرمانه آمریکا را در ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی افشا کرده، برملا کند.

علاوه بر کسب درآمد از سخنرانی‌ها، اسنودن در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی کتابی را نیز تحت عنوان “مدرک دائمی” منتشر کرد. پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داده که دولت واشنگتن حق اسنودن را برای انتشار این کتاب به چالش نکشیده اما می‌خواهد سود خود را از فروش آن بردارد.

همان‌طور که دولت واشنگتن ثبت کرده، درآمد اسنودن از سخنرانی‌هایش کل ۶۷ سخنرانی‌اش از سال ۲۰۱۵ میلادی تا مه سال جاری میلادی را پوشش می‌دهد.

نخستین سخنرانی اسنودن در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برای یک کارگزاری هنگ‌کنگی تحت عنوان “CSLA” بود که به خاطر آن ۵۰ هزار دلار دریافت کرد. اسنودن در ۱۹ مه سال ۲۰۲۰ به خاطر سخنرانی برای شرکت آلمانی “دویچه تلکام” ۱۰ هزار دلار دریافت کرد.

دیگر درآمدهای اسنودن از سخنرانی‌هایش شامل ۲۸ هزار دلار از دانشگاه کلورادو بولدر، ۳۲ هزار دلار از یک اداره گردشگری پرتغالی، ۳۰ هزار دلار از یک سازمان مشاوره انگیزشی، ۱۲ هزار دلار از دانشگاه جورج‌ تاون و ۱۸ هزار دلار از کالج میدلبری در ایالت ورمونت است.

دولت آمریکا در حالی که در تلاش است تا در زندگی و امرار معاش اسنودن مداخله کند، بارها درخواست بازگشت وی برای مواجهه با اتهاماتش تحت قانون جاسوسی را مطرح کرده است. جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی اسنودن را به خیانت متهم کرد و گفت: اسنودن باید آنقدر شجاع و مرد باشد که به آمریکا باز گردد.

تحلیل‌های حقوقی نشان داده‌اند که این اتهامات علیه اسنودن این مساله را برای وی غیرممکن می‌سازد که تاکید کند افشاگری‌هایش برای منفعت جمعی بوده است.

اسنودن افشا کرد که دولت آمریکا در فعالیت‌های جاسوسی و نظارتی غیرقانونی بر مخابرات‌ها و ارتباطات اینترنتی از جمله توسط شهروندان آمریکایی دست داشته است. اما با وجود آنکه اسنودن نحوه عملکرد این برنامه‌ها را توصیف کرده، دولت آمریکا این اتهامات را رد کرده و همچنان آنها را رد می‌کند.

اگر اسنودن به آمریکا بازگردد احتمالا با تعداد نامعلومی اتهام مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

اسنودن
درآمد

پست بعدی

سینما رکس آبادان پیش از سوختن در آتش / عکس

س آگوست 18 , 2020
٤٢ سال پیش درچنین روزی، برابر ۲۸ مرداد ١٣۵٧ خورشیدی، سینما رکس آبادان در زمان نمایش فیلم «گوزن‌ها» دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه که تحقیقات بعدی از عمدی‌بودن آن حکایت داشتند، اکثر حاضران در سالن سینما زنده در آتش سوختند. گمانه‌زنی‌های نخستین بر دخالت ساواک در این آتش‌سوزی دلالت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000