سید حسن نصرالله: می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای مراسم محرم استفاده کرد

5f3ac9559fd11_5f3ac9559fd13

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه در مراسم عاشورا شهرها و روستاها سیاه‌پوش می‌شوند، گفت: رسانه‌ها می‌توانند روش پخش مراسم عاشورا را توسعه دهند. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (دوشنبه)، درباره احیای مراسم عاشورا سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود گفت که ایام محرم برای ما مسئولیت‌ها و وظایفی به همراه دارد و دوست‌داران اهل بیت (علیهم السلام) در تمام نقاط جهان به اشکال مختلف به احیای عاشورا می‌پردازند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت که شیعیان برای دانستن ضوابط و شکل احیای مراسم عاشورا ابتدا به ائمه رجوع می‌کردند و سپس به علما وفقها. تمام مراجع تقلید بر لزوم توجه و پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود که امروز در هر منطقه‌ای شرایط خاصی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است که این مسئله باعث شده سازوکار احیای مراسم عاشورا متناسب با آن مشخص شود.

سید حسن نصرالله با اشاره اینکه معمولا جنبش حزب‌الله و «امل» بیشترین تعداد عزاداران عاشورا در لبنان را دارند، گفت از یک ماه و نیم پیش حزب‌الله و جنبش امل در حال بررسی چگونگی احیای مراسم عاشورا هستند.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «ما دو فرضیه داشتیم: اول اینکه انتشار کرونا محدود خواهد بود که در نتیجه اتخاذ اقدامات لازم برای احیای عاشورا به صورت طبیعی خواهد بود».

سید حسن نصرالله افزود: «در فرضیه دوم: گسترده بودن شیوع همه‌گیری [کرونا] را بررسی کردیم که در این صورت، برگزاری مراسم عزاداری دشوار می‌شد».

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه در مراسم عاشورا شهرها و روستاها سیاه‌پوش می‌شوند، گفت: «رسانه‌ها می‌توانند روش پخش مراسم عاشورا را توسعه دهند. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد بدین صورت که هر فرد از این شبکه‌ها برای یادآوری احیای روز عاشورا استفاده کند و هر حسابی در این شبکه‌ها به منبری حسینی تبدیل شود».

سید حسن نصرالله در ادامه از مردم خواست که از تمام شبکه‌های اجتماعی برای احیای دهه محرم استفاده کنند و از خصومت و فتنه و… دوری شود.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به شکوه و عظمت مراسم‌های سال گذشته در لبنان اشاره کرد و گفت که حزب‌الله و جنبش امل برای به نتیجه رسیدن درباره چگونگی احیای مراسم دهه محرم بسیار گفت‌و‌گو کردند. سید حسن نصرالله ادامه داد: «امور به سوی امکان برگزاری مراسم عاشورا پیش می‌رفت. تصمیم گرفتیم تا پیش از محرم منتظر بمانیم تا ببینیم اوضاع سلامت در کشور به کجا می‌رسد».

منبع: فارس

سید حسن نصرالله
ماه محرم

پست بعدی

لحظه وحشتناک حمله گاو به کودک خردسال/ویدئو

د آگوست 17 , 2020
کودک خردسالی که به شکلی خطرناک مورد حمله یک گاو قرار گرفته بود با هوشیاری برادر بزرگتر و افراد محلی از مهلکه گریخت. سرزمین هند به سرزمینی که مردمانش برای گاو، احترام زیادی قائل هستند شناخته می شود. گاو، از نظر مردم هند حیوانی مقدس و قابل ستایش است. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000