نظر متفاوت دو مرجع تقلید درباره عزاداری در دوران کرونا / سیستانی: با رعایت موازین بهداشتی، مورد ترغیب و تاکید است / صانعی: هر خانه، یک حسینیه را محقق کنیم

5f380b963f8cf_2020-08-15_20-51

آیت الله علی سیستانی، در پاسخ به استفتایی درباره برپایی مراسم عزاداری حسینی در عاشورا و تاسوعای پیش‌رو تاکید کرد که عزاداری با رعایت موازین بهداشتی مورد ترغیب و تاکید است.

خبر فوری طی ارسال چند نامه به دفاتر مراجع عظام از آنها درباره حکم برپایی مراسم عزاداری با توجه به شیوع ویروس کووید 19 استفتا کرده است. تاکنون دفاتر آیت الله علی سیستانی و آیت الله صانعی به این استفتا پاسخ داده و نظرات متفاوتی دارند.

در پاسخ آیت الله سیستانی آمده است:

برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه اسلام که از بهترین اعمال صالح محسوب می شود، با مراعات موازین بهداشتی، بلامانع بلکه مورد ترغیب و تاکید است.

پیش از این آیت الله یوسف صانعی نیز به این استفتا پاسخ داده بود و نظر متفاوتی داشت:

به نظر اینجانب رعایت هر چه که موجب پیشگیری از بیماری مذکور گردد واجب و لازم است و بر فرض عدم رعایت، چنانچه شخص ناقل باعث بیمار شدن افراد دیگر گردد ضامن تمام خسارت های وارده می باشد و ناگفته نماند که می توان با استفاده از فضاهای غیرحضوری و تحقق هر خانه یک حسینیه ضمن عرض ارادت و اخلاص به سرور و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش بالاخص علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(س) در زنده نگهداشتن اهداف والای آن امام همام انجام وظیفه نمود. (اینجا بخوانید).

آیت الله سید علی سیستانی
آیت‌الله یوسف صانعی
ویروس کرونا
مراسم عزاداری سیدالشهدا

پست بعدی

استرس‌های شغلی محافظان جنگل

ی آگوست 16 , 2020
نتایج به دست‌آمده از یک پژوهش نشان داد؛ استرس شغلی ماموران حفاظت از جنگل‌ها به نسبت زیاد است. ارتقای دانش مأموران حفاظتی درباره قوانین و روش‌های حل تعارض با جوامع محلی، پرداخت حقوق کافی و به موقع، فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز نیروهای حفاظتی، کاستن از وسعت منطقه تحت حفاظت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000