جوایز اصلی لوکارنو به کارگردانان زن رسید

5f37772d5fde2_5f37772d5fde4

فیلم های ساخته «لوکرسیا مارتل» و «ماری الساندرینی» به ترتیب موفق به کسب جایزه جشنواره لوکارنو در بخش بین المللی و سینمای سوئیس شدند.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم لوکارنو امسال تحت تأثیر بحران جهانی ویروس کرونا، دوره ویژه ای را به صورت ترکیبی از نمایش آنلاین و فیریکی برگزار کرد.

این رویداد سینمایی معتبر بر خلاف گذشته، امسال ۲۰ پروژه انتخابی را برای بخش حمایتی “فیلمهایی برای فردا” را انتخاب کرده بود که شامل ده فیلم بین المللی و ده فیلم سوییسی در مراحل مختلف تولید بودند که به سبب شیوع ویروس کرونا فرآیند تولید آنها به تاخیر افتاده بود.

هیأت داوران جشنواره لوکارنو به ریاست «کلی ریچارد» کارگردان آمریکایی فیلم «چوکوبار» ساخته «لوکرسیا مارتل» را به عنوان بهترین پروژه بین المللی و «زاهوری» ساخته «ماری الساندرینی» را به عنوان بهترین پروژه سوئیسی در بخش «فیلم هایی برای فردا» انتخاب کردند.

این دو پروژه هر کدام مبلغ ۷۷ هزار دلار کمک مالی برای ادامه ساخت و فرآیند تولید دریافت میکنند.

فیلم «چوکوبار» مستندی سیاسی درباره قتل «خاویر چوکوبار» فعال حقوق بشر آرژانتینی در سال ۲۰۰۰ است.

پروژه سینمایی «وحشی گری» به کارگردانی «مبگوئل گومز» سینماگر معروف پرتغالی نیز برنده جایزه هیات داوران لوکارنو شد.

منبع: ایسنا

پست بعدی

از پرفسور سمیعی تا جواد خیابانی/ آنچه افراد مشهور به «دورهمی» هدیه دادند

ش آگوست 15 , 2020
پژمان جمشیدی، پروفسور سمیعی، جواد خیابانی و فرهاد آییش چه هدایای ویژه‌ای به موزه برنامه «دورهمی» داده‌اند؟ بالاخره همزمان با پایان سری چهارم «دورهمی»، موزه این برنامه که پیش از این رونمایی از آن چند بار به تعویق افتاده بود، به صورت مجازی به نمایش درآمد و هدایای مهمانان این برنامه به حراج گذاشته شد. البته این اتفاق فعلا در مرحله معرفی آثار و فراخوان برای برگزاری حراج است و هنوز پیشنهادها به سازندگان این برنامه ارائه نشده است. از دو سال پیش، قرار بود عواید موزه به زلزله‌زدگان و پس از آن به مردم سیل‌زده اهدا شود، اما بسیاری از هدایا آماده نبود و پس از آن نیز ویروس کرونا شیوع پیدا کرد. در این حرا..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000