در منزل خود درخت پول داشته باشید

5f35754ce4edd_5f35754ce4ee0 درخت پول یا پاچیرا گیاه مقاوم و سازگار بومی آمریکا که نگهداری آن در منزل آسان است.

درخت پول یا پاچیرا گیاهی است که به دلیل ذات گرمسیری که دارد می‌توانید به راحتی آن را در منزل نگهداری کنید؛ پاچیرا گیاه بومی کشور آمریکا و از گیاهان پرطرفدار است.

نکات نگهداری از درخت پول

نور: پاچیرا را به دلیل مقاومتی که دارد به راحتی می‌توانید در منزل نگهداری کنید، این گیاه در هر شرایط نوری رشد خواهد کرد، البته توجه داشته باشید که نور مستقیم به این گیاه برخورد نداشته باشد.

آبیاری: این گیاه محیط مرطوب را دوست دارد البته نباید اجازه دهید تا خاک خیس و پر آب باشد، زیرا اگر اینطور باشد گیاه زودتر دچار پوسیدگی می‌شود؛ بنابراین هر گاه خاک گیاه خشک بود آن را آبیاری کنید. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۱۶ تا ۲۵ درجه است.

خاک مناسب: پاچیرا برای رشد بهتر به خاک سبک با زهکشی بالا احتیاج دارد تا آب در اطراف ریشه جمع نشود.

تعویض گلدان: این گیاه نیاز به تعویض گلدان ندارد، اما در زمستان که گیاه در حال استراحت است بهترین زمان برای تعویض گلدان است.

روش‌های تکثیر پاچیرا

این گیاه به دو روش بذر و قلمه ساقه تکثیر می‌شود. بهترین فصل برای تکثیر این گیاه پاییز است، در روش تکثیر به روش بذر باید بذر آن را تهیه کنید و برای قلمه نیز همچون سایر گیاهان می‌توانید آن را قلمه بزنید.

ممکن است برگ‌های گیاه پاچیرا زرد شود، دلایل احتمالی زرد شدن برگ‌های پاچیرا می‌تواند به دلیل آبیاری زیاد، زهکشی ضعیف خاک، جمع شدن آب در زیر گلدان، دمای پایین یا کوچک بودن گلدان، نور کم و نامناسب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

درخت
گیاه آپارتمانی

پست بعدی

ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم ظرف ۳۰ روز با ایران به توافق می‌رسم!

پ آگوست 13 , 2020
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که در صورت انتخاب مجددش به مقام ریاست جمهوری در عرض یک ماه با ایران به توافق خواهد رسید. به گزارش نیویورک پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: می‌توانم این را به طور عمومی بگویم. اگر من در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000