شرایط دریافت ارز مسافرتی اربعین

فروش ارز اربعین از ۷ مردادماه آغاز خواهد شد و دریافت این ارز با دریافت ارز مسافرتی منافاتی ندارد.

متقاضیان تشرف به کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی باید در سامانه خدمات حج و زیارت (سماح) ثبت نام کنند.

ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح (پنجره واحد خدمات حج و زیارات) از تاریخ ۱۷ تیرماه آغاز شده است.

زمان فروش ارز اربعین

فروش ارز زیارتی به زائران اربعین بنابر اعلام مسئولان بانک مرکزی از روز یکشنبه مورخ ۷ مردادماه آغاز خواهد شد و تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد شد.

به هر زائر اربعین چه مقدار ارز تعلق می‌گیرد؟

فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق، است.

دریافت ارز اربعین با دریافت ارز مسافرتی برای زائرانی که قصد سفر هوایی دارند، منافاتی ندارد و زائران می‌توانند همزمان با دریافت ارز اربعین، ارز مسافرتی نیز دریافت کنند.

فروش ارز به زائران اربعین به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) است و دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جزء معادل ریالی ارز مورد تقاضا، ممنوع است.

ارز اربعین در کدام بانک‌ها ارائه می‌شود؟

بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک ۷ بانک عاملی هستند که زائران اربعین می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام به خرید و دریافت ارز مورد نیاز کنند و ۶ سکوی فعال نیز اقدام به ارائه خدمات برخط در زمینه فروش ارز اربعین می‌کنند.

مدارک دریافت ارز اربعین

ارز اربعین به زائران متقاضی بالای ۵ سال (متولدین اول شهریور ۱۳۹۸ به قبل) تعلق می‌گیرد.

فروش ارز با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» (کد سرفصل ۵۰) و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه امکان‌پذیر است.

کد رهگیری در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) پس از طی فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

در مورد زائرین بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.

متقاضیان برای دریافت ارز حتماً باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آن‌ها باید حتماً با موفقیت انجام شده باشد.

افراد متقاضی دریافت ارز اربعین باید برای دریافت آن، مدارک هویتی لازم و گذرنامه خود را به همراه داشته باشد و افراد بالای ۱۸ سال باید یک سیم کارت نیز داشته باشند.

سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

نحوه دریافت ارز اربعین به نحو حضوری و اینترنتی

متقاضیان برای خرید حضوری ارز اربعین باید به شعب منتخب در بانک‌های مذکور مراجعه کنند و ضرورتی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست.

در خرید اینترنتی ارز اربعین متقاضیان بعد از احراز هویت، مبلغ ریالی ارز را واریز می‌کنند و با مراجعه به شعبه در همان روز، ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

بنابر اعلام قبلی بانک مرکزی بازخرید ارز فروخته شده در سرفصل مزبور (ارز اربعین) صرفاً توسط بانک اولیه عامل فروش مجاز است.

پست بعدی

گردهمایی بزرگ صنعت مالی ایران با حضور متفاوت بیمه‌دات‌کام در گفتگوهای تخصصی

چ آگوست 14 , 2024
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه (FEX)، با حضور پررنگ و خاص بیمه‌دات‌کام در کنار دیگر برندهای مطرح در عرصه صنعت مالی بیمه در نمایشگاه بین‌المللی تهران از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ مرداد برگزار شد. بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی از جمله فین‌تک‌ها، صرافی‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و کارگزاری‌ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000