عمارت ۹۰ ساله و سابقه ۱۰۰ ساله شهرداری تنکابن

بر سردر عمارت تاریخی شهرداری تنکابن ، کاشی‌کاری زیبایی وجود دارد که نوشته شده است شهرداری شهسوار تاسیس ۱۳۱۴ .

هرچند بعد از انقلاب، شهسوار در این کاشیکاری به تنکابن اصلاح شد اما این خود گواه حداقل ۹۰ سال سابقه تاسیس شهرداری در تنکابن دارد .

بزرگان ، پیشکسوتان و سالمندان تنکابنی اما روایت دیگری دارند ، آنها معتقدند که تاریخ ۱۳۱۴ ، سال ساخت ساختمان است و ساخت عمارت شهرداری چند سال به طول انجامید و در سال ۱۳۱۴ این عمارت افتتاح شد و قبل از آن شهسوار ، بلدیه داشته که برخی معتقد اند در “شهسوار محل” یکی از محلات قدیمی شهر و برخی باغ سپهسالار مجتمع آدینه فعلی را مرکز استقرار شهرداری یا بلدیه می‌دانند که از سال ۱۳۰۴ تاسیس شده بود .

بنابراین تاسیس شهرداری تنکابن ۱۳۰۴ و ساخت و بهره برداری از عمارت تاریخی شهرداری سال ۱۳۱۴ می باشد

تنکابن با سابقه دیرینه خود به عنوان مرکز ولایات محال ثلاث که از رودسر در شرق گیلان تا رویان و نور در غرب مازندران را شامل می‌شد با صد سال یا نود سال سابقه تاسیس شهرداری ، یکی از ۲۰ شهرداری اول ایران است و این در حالیست که بسیاری از شهرهای معروف ایران چند ده سال بعد از تنکابن صاحب شهرداری شده اند .

امسال شهرداری تنکابن به بهانه یکصدمین سال تاسیس خود و نود سالگی عمارت شهرداری جشن ۹۰ سالگی این عمارت تاریخی را برگزار می‌کند.

محمد ابراهیم لاریجانی سی و سومین شهردار تنکابن در آیین رونمایی از پوستر ۹۰ سالگی عمارت تاریخی شهرداری تنکابن ، ابراز امیدواری کرد که تنکابن به جایگاه واقعی خود برسد ، او از برگزاری ۳۰ رویداد با مشارکت هزار نفر از هنرمندان، ورزشکاران و فعالان فرهنگی شهر خبر داد.

این رویداد ها قرار است در هفته آخر شهریور ماه در سطح شهر تنکابن ( شهسوار ) برپا گردد.

پست بعدی

بلوئر هوادهی چیست؟

س آگوست 13 , 2024
بلوئر هوادهی یکی از تجهیزات مهم در صنایع مختلف است که نقش حیاتی در بهبود فرآیندهای مختلف دارد. این دستگاه‌ها با ایجاد جریان هوا به بهبود کیفیت محصولات، افزایش کارایی و بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کنند. در این مقاله به بررسی بلوئر هوادهی، ساختار آن و کاربردهای متنوع این دستگاه پرداخته خواهد شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000