برند “اورو” حاصل نگاه تخصصی

در ایران انسان های موفق بسیاری وجود دارند که با کار و تلاش به سوی قله های آرزوهای خود در حرکت هستند. اینبار قابی به نام “آرش طاهری آشتیانی”… پسری که با عبور از پنجره تلاش، کوشش و دانش، به حرفه ای سخت و ایجاد کار در صنعت طلا و جواهر پرداخته و اکنون به سوی موفقیت‌های بیشتر پیش می‌رود را مرور می‌کنیم.

در ایران انسان های موفق بسیاری وجود دارند که با کار و تلاش به سوی قله های آرزوهای خود در حرکت هستند. اینبار قابی به نام “آرش طاهری آشتیانی”… پسری که با عبور از پنجره تلاش، کوشش و دانش، به حرفه ای سخت و ایجاد کار در صنعت طلا و جواهر پرداخته و اکنون به سوی موفقیت‌های بیشتر پیش می‌رود را مرور می‌کنیم.

آرش طاهری از چه زمانی و چگونه کار کردن را شروع کرد؟

کار و کار کردن را از زمان نوجوانی و ابتدای جوانی شروع کردم؛ یعنی زمانی که 18 سالم بود. با این که من خانواده‌ای داشتم که از نظر مالی خیلی مشکلی نداشتند و بیشتر دوست داشتند من تمام تمرکزم رو بر روی درسم بگذارم ولی با این حال من علاقه زیادی داشتم که در کنار درس و تحصیل کار هم بکنم. همین موضوع باعث شد تا اول از همه به سراغ آموزش دادن بروم و زمانی که 17 و 18 سالم بود مشغول به تدریس خصوصی دروس ریاضی و زبان انگلیسی به کودکان بودم.

از تدریس تا صنعت طلا و جواهر فاصله زیادی وجود داره؛ چی شد که رفتید به سمت این صنعت؟

وقتی به دانشگاه رفتم پدرم به من پیشنهاد داد که ادامه دهنده راه ایشان باشم و در رشته عمران و صنعت ساخت و ساز مشغول باشم؛ در ابتدا قبول کردم و به عنوان یکی از کارمندهای پدر، فعالیت خودم رو شروع کردم. اما علاقه به ایجاد کار و کارآفرینی همچنان در ذهن من بود. در کنار کار و تحصیل به هنر طراحی طلا هم خیلی علاقه مند بودم و در ذهن خودم شروع کردم به خیال پردازی‌هایی از یک کسب و کار بزرگ در صنعت طلا و جواهر. در سال 94 و 95 بود که با اندوخته ای که از چند سال کار کردن در کنار پدر به دست آورده بودم، از کسب و کار پدرم جدا شدم و به سمت رویاهای خودم، یعنی کسب و کاری از جنس طلا روی آوردم.

ساخت برندی مثل برند “اورو” سخت بود؟

وقتی به کاری علاقه داشته باشید، سختی های اون رو هم میپذیرید و بالا و پایین های کسب و کار رو تحمل می کنید. در شروع کار یعنی سال 95 من مغازه ای در کرج گرفتم و نقطه آغاز برند طلا و جواهر اورو در اون سال کلید خورد. اما خیلی طول نکشید که شکست خوردم و از این بابت خیلی ناراحت بودم. مجبور شدم مغازه را تعطیل کنم. اما دست از کار کردن نکشیدم و در بازار طلا تهران با فردی آشنا شدم که شغلش مخراجکاری بود و در خصوص توسعه کسب و کار راهنمایی های خیلی خوبی انجام داد؛ با استفاده از تجربه ‌ای که در بازار طلا بدست آوردم و انگیزه ای که داشتم تصمیم گرفتم اینبار در تهران کسب و کار طلا را برپا کنم اما هزینه اجاره یک مغازه و گالری را نداشتم. برای همین هم با کمکی جمعی از متخصصین فعال در زمینه اینترنت، وب سایت فروشگاهی طلا و جواهر اورو را راه اندازی کردم.

اعتماد به فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر برای مردم سخت نبود؟

دقیقا اولین چالشی که با اون مواجه بودیم همین بود اما با توجه به نوع سیستم دریافت سفارش و خدمات پس از فروشی که داشتیم کم کم نگاه ها به برند طلا و جواهر اورو تغییر کرد. یکی از اصلی ترین دلایل استقبالی هم که از اورو انجام شد، داشتن طراحی های طلا و جواهر خاص و منحصر به فرد و همینطور خدمات پس از فروش و گارانتی محصولاتمان بود که داشتیم و داریم. علاقه ای که خودم در بحث طراحی طلا داشتم در کنار نظر طراحان ایرانی طلا و جواهر، محصولاتی را خلق کرد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

اینطور که گفتید شما نیروهای زیادی در کنار خود دارید؟

بله، من اعتقاد دارم هیچ کاری به موفقیت نمیرسه مگر اینکه یک تیم متخصص، با تلاش و زحمت در کنار هم کار کنند. دانش و تخصص برای هر کاری لازم است و اگر به دنبال پیروزی هستیم باید نگاهی تخصصی به کار داشته باشیم. همونطور که گفتم من به کارآفرینی هم علاقه زیادی داشتم و دارم و اینکه تا الان تونستم نیروهایی داشته باشم چه در تیم فروش، چه طراحی و ساخت و چه بخش دیجیتال مارکتینگ بسیار خوشحالم و خیلی دوست دارم در آینده این تیم ها گسترده تر شوند. الان زمانی احساس حال خوب دارم که تولیدی در سطح کلاس جهانی در کشور خودمان انجام شود، در حال حاضر تیمی قوی و متخصص در کنارم دارم و محصولی با کیفیت بالا و طراحی خاص را به بازار عرضه می‌کنیم و از این بابت راضی هستم.

حالِ این روزهای برند اورو چطور است؟

خب الان اورو گالری دارای دو شعبه در مجموعه تجاری نارسیس مال و مجتمع تجاری امپریوم است، فروشگاه آنلاین ما توسعه پیدا کرده و مجموعه‌هایی مثل ازکی وام، دیجی شهر و اسنپ پی هم با ما همکاری می‌کنند و فروش طلا و جواهر به صورت اقساطی نیز از طریق این پلتفرم‌ها در حال انجام است. با توجه به استقبال خوب مخاطب‌ها و علاقه مندان به طلا و جواهر، به زودی و در همین سال 1403 ما شعبه سوم گالری اورو را هم افتتاح می‌کنیم و امیدوارم این رشد و توسعه ادامه دار باشد.

کارآفرینی و موفقیت فرمولی دارد؟

فرمول و رمز خاصی وجود ندارد، خواستن، انجام دادن و پیگیری کردن کارها دلیل موفقیت است. کارآفرینی در هر شهر و کشوری امکان پذیر است. من مفهوم کارآفرینی، کارکردن، گسترش کار، بالارفتن تعداد همکارها را دوست دارم، البته گسترش و توسعه‌ای که مدیریت شده و منطقی باشد، برای مثال در اورو توسعه همیشه اضافه شدن محصول یا کالا نیست، ما در اینجا بخش هایی داریم که در حال توسعه و بالا بردن استانداردهای طراحی و مراحل ساخت طلا و جواهرات هستند و این از نظر من یعنی رشد؛ همانطور که گفتم به اینکه در شرایط بد اقتصادی نمیشه کار کرد اعتقادی ندارم… قطعا سخت و پر هزینه هست اما ما در این دنیا شاید هفتاد یا هشتاد بهار را ببینیم پس باید برای اثرگذار بودن، حال خوب خودمان، برای رسیدن به رویاهایمان، برای ساختن حس خوب تلاش کنیم.

به نظرتون برند اورو به قله موفقیت رسیدید؟

قله در ذات مفهوم به معنای پایان است. من انتهایی برای موفقیت و آینده اورو متصور نیستم. نوع طرز تفکرمان باید به روز شود، ما همیشه هدف گذاری می‌کنیم تا از مسیر منحرف نشویم. چرا که خودتان دیدید چهار سال پیش پدیده کرونا آمد و همه چی کاملا تغییر کرد… پس سوال شما را تغییر میدهم و باید گفت آیا از مسیری که تا کنون طی کردیم راضی هستیم؟ که بله من راضی هستم و آن رشدی که لازم بوده را در قامت یک برند طلا و جواهر ایرانی می‌بینم و حس می‌کنم و این نه تنها برای من بلکه برای همه تیمی که از گذشته با ما بوده‌اند هم ملموس است.

پست بعدی

ضد آفتاب بایودرما خوبه؟

ش ژوئن 8 , 2024
امروزه همه ما دغدغه خرید کرم ضد آفتاب را داریم چرا که تشخیص اصل از فیک نیاز به تحقیق و دقت زیادی دارد. علاوه بر آن انتخاب یک ضد آفتاب که مناسب پوست باشد و بتواند نیاز پوست را برطرف کند هم مهم است.بسیاری از برندهایی که در بازار عرضه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000