ردیاب کوییک – انواع جی پی اس و نکات قبل از خرید

ساخت خودرو کوییک به‌گونه ای است که به طور فابریک به یک سیستم ضد سرقت نه‌چندان پیشرفته مجهز شده است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که جای پارک ثابت ندارید یا از امنیت خودرو خود مطمين نیستید می‌توانید تجهیزات امنیتی بیشتری روی آن نصب کنید. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم ایموبلایزر، دزدگیر، قفل کاپوت، قفل زاپاس و ردیاب GPS کوییک اشاره کرد. هوشمندترین تجهیزاتی که تا کنون روی کوییک نصب شده است ردیاب است. جی پی اس کوییک نوعی سیستم ردیابی مبتنی بر GPS است. جی پی اس به شما امکان می‌دهد تا موقعیت م…

با ردیاب ضد سرقت کوییک دیگر نگران پارک در کوچه نباشید

با ردیاب ضد سرقت کوییک دیگر نگران پارک در کوچه نباشید

ساخت خودرو کوییک به‌گونه ای است که به طور فابریک به یک سیستم ضد سرقت نه‌چندان پیشرفته مجهز شده است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که جای پارک ثابت ندارید یا از امنیت خودرو خود مطمين نیستید می‌توانید تجهیزات امنیتی بیشتری روی آن نصب کنید. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم ایموبلایزر، دزدگیر، قفل کاپوت، قفل زاپاس و ردیاب GPS کوییک اشاره کرد. هوشمندترین تجهیزاتی که تا کنون روی کوییک نصب شده است ردیاب است. جی پی اس کوییک نوعی سیستم ردیابی مبتنی بر GPS است. جی پی اس به شما امکان می‌دهد تا موقعیت مکانی خودرو خود را در هر زمان و مکانی به صورت آنلاین مشاهده کنید. در ادامه ۴ مدل از ردیاب‌های قابل نصب روی کوییک، مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

ردیاب‌های قابل نصب روی کوییک

جی پی اس کوییک به شما در جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌کند. اگر خودرو تان به سرقت رفت، می توانید از ردیاب برای ردیابی و بازگرداندن آن استفاده کنید. 4 مدل ردیاب در سال‌های اخیر بیشترین سازگاری و نصب روی خودرو کوییک را داشته‌‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ردیاب‌هایی که قابل نصب روی کوییک هستند

ردیاب دیاگ

ردیاب دیاگ ( On-Board Diagnostics ) برای ردیابی خودرو به پورت OBD-II وصل شود. این پورت در اکثر خودرو‌هایی که از سال 1375 به بازار عرضه شده‌اند وجود دارد. مهم ترین قابلیت جی پی اس‌های دیاگ آنلاین، عیب‌یابی و تشخیص مشکلات خودرو است. نکته مثبتی که این جی پی اس دارد این است که ردیاب دیاگ به راحتی به پورت OBD-II خودرو وصل می‌شود و نیازی به نصب حرفه‌ای ندارد. بعد از نصب، ردیاب در خودرو به طور خودکار اطلاعات مختلفی از جمله موقعیت مکانی، سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و … را از طریق پورت OBD-II جمع‌آوری می‌کند. بعد از ارسال اطلاعات به سرور اصلی شما می‌توانید تاریخچه سفر، هشدارها و گزارش‌های مختلف را در اپلیکیشن آن مشاهده کنید.

ردیاب شنود دار

جی پی اس شنود دار یکی دیگر از انواع دستگاه‌های ردیابی است که علاوه بر قابلیت ردیابی و ثبت موقعیت مکانی، امکان استراق سمع و شنود محیط داخل کابین را نیز فراهم می‌کند. ردیاب شنود دار از دو بخش اصلی ردیابی و شنود تشکیل شده است. بخش ردیابی یک گیرنده GPS، ماژول GSM و آنتن است که وظیفه ردیابی موقعیت مکانی و ارسال اطلاعات به کاربر را بر عهده دارد. میکروفون حساس و فرستنده صوتی بخش دیگر ردیاب است که صداهای محیط اطراف را ضبط کرده و به صورت زنده برای کاربر ارسال می‌کند.

ردیاب دوربین دار

ردیاب دوربین دار، علاوه بر قابلیت ردیابی موقعیت مکانی، امکان مشاهده تصاویر محیط اطراف را نیز فراهم می‌کند. تصاویر ردیاب دوربین دار با کیفیت بالا و فرستنده، به‌صورت زنده یا ضبط شده برای کاربر ارسال می‌شود.

ردیاب رله

کنترل از راه دور خودرو از ویژگی‌های بارز ردیاب رله است. این دستگاه جز ردیابی دو ویژگی منحصر بفرد دیگر دارد. اولین ویژگی بازر، امکان روشن و خاموش کردن دستگاه‌های برقی از راه دور است. دومین ویژگی بارز، اتصال به جی پی اس خودرو از طریق اپلیکیشن است. با استفاده از برنامه تلفن همراه یا وب‌سایت، می‌توانید رله‌های ردیاب را فعال یا غیرفعال کنید و به این ترتیب دستگاه‌های برقی متصل به آن را از راه دور کنترل کنید.

قبل از خرید ردیاب خودرو کوییک به چه نکاتی توجه کنم؟

با چند قدم که در ادامه مطرح می‌کنیم با آگاهی کامل، ردیابی را انتخاب کنید که نیازها و انتظاراتتان را به طور کامل برآورده سازد.

قدم اول: تعیین سطح نیازها

قبل از شروع هر اقدامی، ضروری است که نیازها و انتظارات خود از فرایند ردیابی را به طور شفاف مشخص کنید.

قدم دوم: تعیین انتظارات

به سوالات زیر پاسخ دهید تا سطح انتظارات از ردیابی را بصورت کامل مشخص کنید.

  • هدف از ردیابی چیست و به دنبال ردیابی چه دستگاه، شی و یا فردی هستید؟
  • چه دقتی برای شما مهم است؟
  • به کدام یک از امکانات نظیر عمر باتری طولانی، ضد آب بودن، هشدار خروج از محدوده، میکروفون و یا دوربین احتیاج دارید؟
  • میزان بودجه ای که برای خرید ردیاب خودرو کنار گذاشته اید چقدر است؟

از کدام برند gps کوییک بخرم؟

شما می توانید برای خرید بهترین و مناسب ترین ردیاب برای خودرو از طریق مطالعه مشخصات و مقایسه برندها و مدل های مختلف، بهترین انتخاب را برای نیازها و بودجه خود انجام دهید. برای این کار کافیست نظرات کاربرانی که برند مد نظر را خریداری نموده اند در سطح وب مطالعه کنید. برای مثال در گوگل سرچ کنید ردیاب شرکت ایگل و وارد صفحه ردیاب خودرو شوید سپس نظرات کاربرانی که این محصول را خریداری کرده اند مطالعه کنید. سایر برند‌های مطرح کشور نیز بعد از ورود به سایت امکان مطالعه نظرات وجود دارد.

همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی برند مد نظر، اصل بسیار مهمی است که در فرایند خرید از اساسی ترین گام‌ها به شمار می‌رود.

در نهایت، به شما پیشنهاد می شود به اعتبار و سابقه برند در بازار توجه کنید و در صورت مراجعه حضوری از مراکز ارائه‌دهنده خدمات پرس و جوی کامل داشته باشید.

نتیجه گیری:

ردیاب جی پی اس کوییک در حال حاضر هوشمند‌‌ترین ابزار امنیتی خودرو است. با روند رو به رشد قیمت خودرو، امنیت و آرامش خاطر گنجینه های ارزشمندی هستند که باید به دقت از آنها محافظت کرد. پس اگر نگران امنیت خودرو خود هستید و می‌خواهید نگرانی خود را کم کنید همین حالا اقدام به خرید این آپشن امنیتی خودرو نمایید.

منبع: مقاله ردیاب کوییک؛ بررسی دقیق مشخصات و محل نصب

پست بعدی

لوکس ترین هتل های مشهد کدامند؟

چ ژوئن 5 , 2024
مشهد، با آرامشی که از وجود حرم مطهر امام رضا (ع) منتشر می‌شود، یکی از پربازدیدترین مقاصد زیارتی در ایران است. در این شهر مقدس، زائرانی از سراسر جهان به دنبال تجربه‌ای فراتر از معمول هستند؛ یک تجربه از زیبایی‌های فرهنگی، مذهبی، و البته، لوکس. از این رو، وجود هتل‌هایی با استانداردهای بالا و خدمات لوکس در مشهد اهمیت بسیاری دارد.
هتل مشهد

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000