آغاز اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» از امروز

آغاز اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» از امروز

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: طرح ملی منتظران ظهور به مناسبت نیمه شعبان و برای خدمات‌رسانی به زائران از امروز ۱۶ اسفند تا ۱۹ اسفندماه به مدت ۴ روز در استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه ۲۷ پایگاه امداد و نجات شامل ۷ پایگاه ثابت، یک مرکز Eoc، یک پست فرماندهی حادثه و یک پست درمانی پیشرفته در صحنه حاضر هستند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: ۳۳۱ تیم عملیاتی شامل ۱۶۷ تیم امداد و نجات، ۱۰۵ تیم درمان، ۶ تیم پشتیبانی و منابع انسانی، ۲۶ تیم داوطب، و ۲۱ تیم جوانان ارائه خدمات امدادی به زائران را به عهده دارند.

او افزود: ۵ استان خوزستان، مازندران، همدان، قزوین و تهران در اجرای طرح منتظران ظهور مشارکت دارند.

محمودی در خصوص تأمین لجستیک امداد و نجات هلال احمر برای اجرای این طرح افزود: ۲ دستگاه کامیونت، یک دستگاه آشپزخانه سیار، یک دستگاه ارتباطات، ۲ دستگاه مینی بوس، ۹ دستگاه کمک دار سبک، ۵ دستگاه اتوبوس لانس، یک دستگاه تریلی، بالگرد یک فروند و ۱۰ دستگاه خودرو نجات به کارگیری شده است.

این مقام مسئول در هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران به عنوان استان معین ۳۰ امدادگر و نجاتگر با تجهیزات انفرادی و عملیاتی ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودرو ارتباطات و یک دستگاه خودروی نجات را اعزام کرده است.

وی در خصوص خدمات اسکان اضطراری بیان کرد: ۲ عدد چادر راپال، دپوی ۵۰۰ دستگاه چادر تیپ ۲ و ۳ جهت اسکان اضطراری در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.

گفتنی است؛ یک پایگاه شامل تیم‌های آنست و ۲ فروند بالگرد برای امداد هوایی و ۲ تیم واکنش سریع در این عملیات مشارکت دارند.

کد خبر 5727240

پست بعدی

پسر جوان بعد از قتل پدرخوانده اش، در ماسم ختم او هم شرکت کرد

س مارس 7 , 2023
ایران نوشت: 6 آذر امسال خبر کشف جسد مرد میانسالی سوار بر خودروی نیسانش در بزرگراه امام علی به بازپرس وحید ناصری اعلام شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مرد میانسال با شلیک یک گلوله به قتل رسیده است. در تحقیقات مشخص شد که مرد میانسال در کار خریداری روغن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000