بهره برداری فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور

بهره برداری فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور

تسنیم نوشت :در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با حضور آیت‌الله رئیسی فاز ۱۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان به عنوان ایرانی‌ترین فاز این میدان گازی به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

در سومین سفر از دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور وارد استان بوشهر شد که پس از ورود از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج‌ فارس عسلویه وارد شهرستان کنگان شد.

در سفر رئیس جمهور به شهرستان کنگان سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی که به دست متخصصان ایرانی طراحی، تجهیز و راه‌اندازی شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیش از ۷۰ درصد تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی با توان داخلی تولید و راه‌اندازی شده است و افزون بر ۸ هزار نفر برای تکمیل این فاز فعالیت کرده‌اند.

فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیارد دلار برای روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین ، ۷۷ هزار بشکه میعانات و تولید روزانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع، ۲ هزار و ۷۵۰ تن خوراک پتروشیمی و ۴۰۰ تن گوگرد ساخته شده است.

با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰

پست بعدی

گالری گردی در روزهای آخر سال

پ مارس 2 , 2023
ایسنا نوشت: در صورتی که یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه‌های هنری را در پایان هفته دارید، گزارش حاضر، شرح ایسنا از برنامه‌ فعالیت‌های گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در پایان هفته است. واج‌های شهر «واج‌های شهر» نمایشگاهی فردی از آثار ندا مرادی است که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000