برای نقش‌آفرینی فعال جهت پایان دادن به جنگ اوکراین آمادگی داریم

برای نقش‌آفرینی فعال جهت پایان دادن به جنگ اوکراین آمادگی داریم کد خبر: 591155 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۲:۲۰:۵۰ اعتمادآنلاین |

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، تاکید کرد و گفت: این همکاری‌ها موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در این مکالمه تلفنی با تأکید بر اینکه فقط از طریق همکاری و هماهنگی می‌توان مسائل منطقه‌ای از جمله در قفقاز و سوریه را حل و فصل کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت همگرایی منطقه‌ای و مضر بودن دخالت بیگانگان تأکید دارد.

رئیسی همچنین درباره حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چارچوب «آستانه» تأکید و برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری‌ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام آمادگی کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز با تاکید بر همکاری‌های اقتصادی همه جانبه عنوان داشت که این همکاری‌ها برای روابط دو کشور بسیار ثمربخش وبده و گسترش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو کشور از جمله در عرصه ترانزیت و انرژی به نفع اقتصادهای کل منطقه اوراسیا است.

پوتین همچنین با استقبال از ابتکار ایران برای استقرار صلح در اوکراین، بر هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چارچوب «آستانه» تأکید کرد.

پست بعدی

درخواست روزنامه اصلاح‌طلب برای «برگزاری علنی» دادگاه متهمان اعتراضات

چ ژانویه 11 , 2023
روزنامه هم میهن نوشت: غیرعلنی بودن دادگاه‌های مربوط به وقایع‌اخیر، ظلمی بزرگ به حق دانستن ملت و نافی احساس عدالتی است که نظم و ثبات جامعه بر آن استوار است. عدالت ترمیمی آن است که برای تک‌تک این قربانیان و بدون تبعیض، پرونده‌ای در دستگاه قضا گشوده شود و در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000