توصیه های لازم برای حضور در هوای آلوده

توصیه های لازم برای حضور در هوای آلوده

اهواز – مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان، نکات بهداشتی هنگام آلودگی هوا و پایداری آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران معلم شامگاه دوشنبه در گفتگویی با صدا و سیما در خصوص نحوه مراقبت از سلامت افراد در روزهای آلوده گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش غلطت آلاینده‌ها و پایداری هوا در وقت صبح در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان، رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی امری ضروری است.

وی افزود: گروه‌های سنی حساس و به ویژه بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و همچنین سالمندان باید مراقبت بیشتری داشته باشند و حتی الامکان در ساعت‌های اول صبح از فعالیت‌های فیزیکی خارج از محیط و منزل اجتناب کنند.

معلم ادامه داد: همچنین از فعالیت‌های سنگین و ورزش در فضای باز خودداری کرده و ترددهای غیرضروری خود را به ساعت‌های دیگری موکول کنند تا پایداری هوا رفع و از میزان آلاینده‌ها در هوا کاسته شود.

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: افراد حساس باید داروهای خود را به موقع و در ساعت تعیین شده مصرف کنند و درصورت بروز مشکل جسمی و تشدید بیماری، حتماً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی محل سکونت مراجعه کنند تا مداخله‌های درمانی انجام و از وقوع اتفاق‌های ناگوار جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم مردم و گروه هدف با رعایت نکات یاد شده بتوانند شرایط حاکم بر اهواز و سایر شهرهای صنعتی را با کمترین مشکل پشت سر بگذارند.

کد خبر 5653894

پست بعدی

سردار تنگسیری: باید از روی جسد من و همرزمانم بگذرند تا ...

س دسامبر 13 , 2022
ایسنا نوشت: فرمانده نیروی دریای سپاه با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: ما اجازه نمی دهیم دشمن سرزمین ما که نیاکان ما آن را حفظ کرده اند از ما بگیرد. دریادار علیرضا تنگسیری صبح امروز در جشنواره شهید وزوایی در دانشگاه امام حسین(ع) ، اظهار کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000