هشدار درباره اثر حوادث اخیر بر روان کودکان؛ سامانه‌ زلف‌شان را پریشان نکنید!

اعتمادآنلاین|

روزنامه اطلاعات در مطلبی با عنوان «برای کودکانمان» نسبت به اضطرابی که حوادث اخیر کشور می‌تواند برای کودکان به وجود آورد هشدار داده و در همین حال تاکید کرده معلمان مهارت هم‌دلی و تاب‌آوری در مشکلات را به آنان یاد دهند.

به گزارش اطلاعات، «اضطرابِ فردا»، در زمره‌ی مهلک‌ترین اختلالات روان است، که فرد را به جهانی برساخته از خیال، و عمدتاً ترس و کابوس فرو می‌کشد. کسانی که مسئولیت کشور را دارند، آیا می‌دانند شانه‌ی زلف پریشانِ این روزها، به دست کودکانِ امروز برای سامانِ فردا دندانه می‌خورَد؟ سامانه‌ی زلفشان را پریشان نکنید!

در ادامه این مطلب آمده است: معلمانی که امروز در بهت و حیرت‌اند و غم نان تحمیلی هنوز نتوانسته جانشان را از شاگردانشان جدا کند، این روزها بیشتر با بچه‌ها مهربانی کنند و مهارت هم‌دلی و تاب‌آوری در مشکلات را به ایشان یاد آورند. به بچه‌ها از هم‌امروز به رفق و‌ مدارا بگویند، که آدمیان در حقوق انسانی برابرند و استیفای این حقوق، مستلزم انصاف بزرگ‌ترها و مطالبه‌ی صبورانه‌ی کوچک‌ترها و در یک کلام، برنشسته بر بال یک پرنده‌ی خوشبختی است به نام «گفتگو»؛ که آن که زور بیشتری دارد، سزاوارتر به صبوری برای شنیدنِ زیردست است؛ تا در فردای بالیدگی و بالندگیِ این کودک، زبان منطق و دل مداراگر و قلب عطوفش، حقوقِ ضعیف‌تر از خودش را ادا کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ساخت یک موتور هایپرسونیک متفاوت در چین

پ نوامبر 24 , 2022
دیجیاتو نوشت: دانشمندان چینی می‌گویند موتور انفجار هایپرسونیکی با سرعت 9 ماخ ساخته‌اند که از سوخت ارزان‌قیمت کروزن استفاده می‌کند. این موتور ظاهراً می‌تواند از سوخت جت که یک سوخت نسبتاً ارزان به حساب می‌آید، استفاده کند. این موتور هایپرسونیک انفجار غیرمستقیم چندین آزمایش زمینی موفق را در پایگاه JF-12 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000