شاهد افزایش حجم معاملات اسکناس هستیم

اعتمادآنلاین|

​به گزارش فارس‌، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران گفت و گو کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت:

*خوشبختانه در حوزه ارزی آرامش خوبی را شاهد هستیم و از ابتدای امسال تا اواخر مهرماه حدود ٢۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه شده تا به خوبی نیازهای واردکنندگان کالاهای مختلف کشور را در این سامانه تامین ارز کنیم.

*خوشبختانه منابع ارزی بانک مرکزی، دولت و صادرکنندگان غیرنفتی به گونه‌ای است که همانطور که آمار هر روز منتشر می‌شود، حجم عرضه‌های ما از تقاضاها فزونی دارد و با مازاد عرضه در بازار نیما روبرو هستیم و این حجم از معاملات قابل توجه است.

*در بازار متشکل ارزی که اسکناس ارزی معامله می‌شود شاهد افزایش حجم معاملات اسکناس هستیم.

*اکنون آمار مربوط به این نوع معاملات به صورت روزانه و شفاف در سامانه متشکل ارزی اعلام می‌شود.

*طی چند هفته اخیر هر صرافی موظف است تا قیمت عرضه و تقاضای ارز خود را در سامانه بازار متشکل ارزی وارد کند و اکنون‌ صرافی ها به صورت لحظه ای این آمار ارایه می کنند به طوری که حجم معاملات دیروز – ۳ آبان – به ۱۷ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی رسیده است.

*نوسانات نرخ ارز در بازار متشکل بسیار پایین بوده ‌و در بازار آزاد هم نواسات محدود است. در سامانه نیما هم نوسان محدودی دارد و بازار متعادل است.

*بانک مرکزی گزارشی درباره میزان پرداخت تسهیلات و میزان توان بانک ها در پرداخت به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارایه می‌کند.

*حدود ۶۶ درصد تسهیلات بانک‌ها به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص داشته و ۱۵ درصد تسهیلات هم به نیازهای خرد پرداخت شده است.

*نیازها به تسهیلات بانکی نامحدود اما توان پرداخت بانک ها محدود است تکلیف مازادی نباید بر عهده بانک ها گذاشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مترو پل دوباره فروریخت+ جزئیات تلفات و خسارات

چ اکتبر 26 , 2022
اعتمادآنلاین| با فروریختن بخش‌های دیگری از سازه به جا مانده از برج متروپل آبادان، ماموران امدادی و خدمات رسانی در محل حاضر شدند. خبرگزاری ایرنا با اعلام این خبر، گزارش داده است که هنوز از تعداد مصدومان و جانباختگان احتمالی اطلاعی در دست نیست. آیا این خبر مفید بود؟ 1 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000