چند میلیون‌ ایرانی کتاب خواندن را رها کردند؟

اعتمادآنلاین|

فقط سرانۀ زمان مطالعه نیست که در سال‌های اخیر بیش از یک ساعت کاهش پیدا کرده و بررسی میزان افرادی که در ایران به مطالعۀ کتاب‌های غیردرسی می‌پردازند نیز نشان می‌دهد که حدود چهار درصد از آن‌ها (حدود سه میلیون نفر) این کار را کنار گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، داده‌های مرکز آمار ایران درباره افراد ۱۵ساله و بیش‌تر باسواد برحسب وضعیت مطالعۀ کتاب غیردرسی در یک سال منتهی به زمان آمارگیری (از سال ۹۶ تا ۹۹) نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶، ۵۸.۲ افراد مطالعۀ غیردرسی داشته‌اند اما این درحالی‌ست که در ۹۹ این مقدار به ۵۴.۵ رسیده و با کاهشی حدوداً چهاردرصدی همراه بوده است.

براساس همین آمارها در سال ۹۹ بیش از ۲۴ میلیون نفر در ایران (افراد بالای ۱۵سال) کتاب نمی‌خوانند.

افزون‌ بر این، سرانۀ زمان مطالعۀ کتاب غیردرسی افراد ۱۵ساله و بیشتر باسواد در ماه نیز از سال ۹۶ تا ۹۹ بیش از یک ساعت کم‌تر شده و از ۷ ساعت و ۴۱ دقیقه به ۶ ساعت ۳۲ دقیقه رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

نفت برنت 92 دلار شد

س اکتبر 18 , 2022
اعتمادآنلاین| قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت بوده‌است. ازیک‌طرف پایین آمدن ارزش دلار از قیمت نفت حمایت می‌کند و از طرف دیگر افزایش تولید نفت شیل آمریکا و احتمال رکود اقتصاد دنیا به‌خاطر تورم بالا مانع افزایش قیمت نفت می‌شود. به گزارش ایسنا، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000