بخاری گازی فن دار رکورد فروش را شکست

اعتمادآنلاین|

در فصل زمستان که هوا بسیار سرد است و دمای خانه به شدت پایین می آید استفاده از بخاری گازی فن دار امری ضروری است پس می توانیم این بخاری را به دو صورت نو و دست دوم با بهترین قیمت خریداری کرد.

بخاری فن دار کوچک با استفاده از یک فن برای عبور هوا از یک منبع گرما کار می کند و اتاق و محیط خانه را گرم می ‌کند آنها می توانند یک فضای محصور مانند یک اتاق را سریعتر از یک بخاری بدون پنکه گرم کنند بخاریهای فن دار مانند هر فن دیگری از خود صدا تولید می کنند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

بخاریهای پنکه برقی به دلیل ساخت ساده، ارزانتر از دیگر بخاریها هستند پنکه گرما را از دستگاه منتقل می کند که مصرف برق کمتری نیز دارد بخاریهای پنکه الکتریکی به دلیل هزینه کم برق، گرانتر از بخاریهای سوختی هستند این باعث می ‌شود که آنها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.

در گذشته از بخاریهای گازی کمتر استفاده می شد به دلیل دسترسی نداشتن به گاز اما امروزه با پیشرفت علم این امکان فراهم شده که به آسانی در خانه استفاده کرد و خانه ی خود با این دسته بخاری فن دار گرم نگه داشت.

بخاری گازی فن دار

این محصول با توجه به فن آن از قدرت گرمایشی بالایی برخوردار است و این بخاریهای فن دار می توانند چند مدل باشند یعنی مدل برقی گازی و نفتی که بخاریهای نفتی در گذشته بیشتر استفاده می شدند و در دنیای امروزی تغریبا کسی از این نوع بخاریها استفاده نمی کند در حالی که طرفداران در بخاری فن الکتریکی و گازی روز به روز بیشتر می شوند اما بخاریهای گازی نسبت به بخاری برقی دوام بیشتری دارند و از سیستم گرمایشی بالاتری برخوردار هستند.

در محیطهای مرطوب می بایست از بخاری گازی استفاده شود دلیل آن بالا بودن خطرات برق گرفتگی است چون در بخاریهای الکتریکی معمولا یک فیوز حرارتی نزدیک به عنصر گرمایشی وجود دار تا از اسیب رسیدن در صورت بروز مشکل جلوگیری شود و یک سوئیچ برای خاموش کردن بخاری هنگامی که دجار مشکل شد مورد استفاده قرار می گیرد.

2

شایان به ذکر می باشد بخاری گازی فن دار احتراق را در محیط ازاد می‌ کنند و این امر خطر مسمومیت توسط مونوکسید کربن و دی اکسید کربن را ایجاد می‌ کند بخاریهای سوخت نصب شده در جهان اول از یک مبدل حرارتی و تهویه خارجی استفاده می کنند و با بیرون اوردن گازهای احتراق به خارج از منزل از این خطر جلوگیری می کنند.

نحوه قرارگیری عناصر مهم بخاری فن دار در سیستم گرمایشی ابتدا یک قاب سیم پیچ شده است که در پشت پره فن قرار دارد همچنین ترموستات در بالا سمت چپ قرار دارد و سوئیچ انتخابگر گرما (watge) در بالا سمت راست قرار داده می شود.

بخاریهای فن دار نوع محبوبی از بخاریهای فضایی هستند که می توانند به سرعت و کارآمد یک اتاق کوچک تا متوسط ​​یا سایر محیطهای بسته را گرم کنند بسیاری از آنها می توانند به دیوار یا سقف نصب شوند، علاوه بر این می توانند روی زمین و روی میز نصب شوند.

بخاری گازی شومینه ای

با پیشرفت صنایع، بخاری گازی شومینه ای هم به تولید رسیده و افرادی که دارای ساختمان های شکیل هستند و فضای کافی در منازل آنها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است بدانید که اکثر بخاریهای استانداردی که در ایران تولید می شوند همگی دارای سیستم قطع کننده خودکار جریان گاز در صورت افت اکسیژن در محیط می باشند.

مزیتهای بخاری گازی فن دار به صورت زیر می باشد:

  • ایمنی بالا
  • امکان استفاده از گاز شهری
  • توانایی گرم کردن محیط با متراژهای بیشتر
  • انتقال سریع گرما به محیطهای مختلف

بدنه بخاریها معمولا از ورقهای فولادی بوده که سطح آنها بیشتر به روش استاتیک رنگ آمیزی و همینطور لعاب کاری شده تا از مقاومت بیشتری برخوردار شوند.

مشعلی که در بخاریهای مختلف به کار رفته است از ورق فولاد ضد زنگ بوده که می تواند شعله بخاری را به خوبی تامین کند.

در بخاری از پیلوت استفاده می شود که شامل کلاهک، پیلوت، شمعک، جرقه زن، مشعل اصلی و همینطور ترموکوپل که از مهم ترین اجزا محسوب می شوند.

3

در حقیقت ترموکوپلی که در بخاری گازی شومینه ای به کار می رود به نوعی ایمنی زایی ایجاد می کند به این صورت که به هر دلیلی شعله خاموش شود بلافاصله جریان گاز هم قطع خواهد شد.

سیستمی به نام جرقه زن در بخاری وجود دارد که وظیفه روشن کردن مشعل را بر عهده دارد.

قطعه دیگری که در بخاری به کار می رود شیر کنترل است که به آن کاربراتور هم می گویند که وظیفه آن کنترل وضعیت سوخت و روشن نگهداشتن شمعک می باشد، لوله هایی هم در این محصولات قرار دارند که معمولا از جنس آلومینیوم و مس بوده که مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارند و به نوعی گاز را از شیر کنترل گرفته و به مشعل اصلی نیز هدایت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ارسال پیامک قطع شد+ عکس

ج اکتبر 14 , 2022
اعتمادآنلاین| تعدادی از فعالان حوزه فضای مجازی از اختلال و قطعی ارسال پیامک برای سرویس‌های پیام کوتاه ، امروز جمعه 22 مهرماه خبر داده اند. به گزارش زومیت، در تصویری که از پیام مربوط به این اختلال منتشر شده نوشته شده است:پیرو اطلاعیه دستور قضایی تمامی سرویس‌های پیامک کوتاه تا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000