با افزایش مصرف برق در بخش صنعت کشور باید شاهد رشد تولید باشیم

اعتمادآنلاین|

"سید رضا فاطمی امین" عصر امروز (دوشنبه) در جلسه پایش ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از سوی صنایع بزرگ در محل وزارت نیرو حضور یافت.

به گزارش ایرنا، وی در جمع خبرنگاران در خصوص این جلسه گفت:

*در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد و آلومینیوم، رشد ۱۵ درصدی تولید زغال سنگ و همچنین رشد تولید در سایر زیربخش‌ها بودیم.

*با روند افزایشی که در مصرف انرژی در صنایع کشور وجود دارد، بهبود روند تولید با روند بیشتری ادامه خواهد یافت.

*تامین انرژی و برق به معنای تداوم تولید و اطمینان از تولید است و با اقدام هماهنگ وزارتخانه‌های صمت و نیرو در سال جاری در تامین برق صنایع، به صورت منظم و بیش از سال گذشته برق مورد نیاز تامین شد، با این حال هنوز بابت شکاف و ناترازی در تامین برق نگرانی وجود دارد.

*برای احداث و راه‌اندازی ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه، ۲۹ شرکت تولیدی و صنعتی درخواست دادند که تا کنون تامین ۱۰ هزار مگاوات از آن قطعی و به قرارداد تبدیل شده است که این مهم به اطمینان عرضه برق برای تولید صنعتی و معدنی کمک خواهد کرد.

*امیدوارم با رفع و رجوع مشکلات موجود، در اجرای پروژه‌های یادشده تسریع شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

درخواست زلنسکی از آلمان و فرانسه برای تقویت پدافند هوایی اوکراین

د اکتبر 10 , 2022
اعتمادآنلاین| دو انفجار اوایل صبح دوشنبه، مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند و این انفجارها در نتیجه حملات موشکی بوده است. «شبکه الجزیره » نیز گزارش کرد که این حملات کشته و زخمی‌هایی را به همراه داشته است. به گزارش فارس، رئیس ‌جمهو اوکراین روز دوشنبه گفت که پس از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000