گلشیفته فراهانی قله‌های بازیگری زنان در ایران را فتح کرد

اعتمادآنلاین|

بهزاد فراهانی هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و سریال‌های تلویزیونی با اشاره به اثرات منفی کودتای ۲۸ مرداد بر تئاتر کشور، دهه ۵۰ شمسی را رنسانس این هنر می‌داند.

به گزارش ایرنا، بهزاد فراهانی مصاحبه‌ای درباره وضعیت تئاتر در دهه ۴۰ و ۵۰ داشته که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید:‌

*گلشیفته اینجا موفق شده بود. دیگر چیز دیگری نمانده بود که بخواهد درآن توفیق کسب کند. او قله‌های بازیگری زنان در ایران را فتح کرد.

* اوضاع آنقدر نابسامان است که اگر بخواهی مثلا لیرشاه شکسپیر را روی صحنه ببری حداقل صد میلیون تومان باید فقط برای لباس بازیگران پول بدهی.

* شما اگر الان بخواهید یک تئاتر را روی صحنه ببرید چه در تئاتر دولتی و چه در بخش خصوصی، هزینه مالی زیادی را باید بپردازید. مثلا یک شب اجاره سالن تالار وحدت، شش میلیون تومان برای شما آب می خورد.

* دهه ۴۰ رنسانس تئاتر ایران شد و نویسندگانی چون غلامحسین ساعدی، خجسته کیا و اکبر رادی شروع به نوشتن نمایشنامه کردند.

* تئاتر در دهه ۴۰ در واقع نفسی عمیق کشید و در دهه ۵۰ رشدی عالی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

راهکاری حل چالش نبود «مسیر قانونی اعلام اعتراضات مردمی» /رئیس هیأت مدیره «خانه مداحان» : اعتراض دارید ؟ زنگ بزنید ۱۱۱

ش اکتبر 1 , 2022
فارس نوشت: مداح اهل بیت با اشاره به اینکه مردم مشکلات معیشتی دارند و سختی‌های زندگی آن‌ها را اذیت می‌کند اما علاقه‌مند به نظام هستند، گفت: دولت هم سامانه ۱۱۱ را ایجاد کرده است تا مردم اعتراضات خود را منعکس کنند. البته مردم باید بدانند که مسئولین، بسیاری از مشکلات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000