از پوتین و زلنسکی برای میسر کردن تبادل زندانیان تشکر می‌کنم

اعتمادآنلاین|

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه از توافق روسیه و اوکراین برای توافق زندانی استقبال کرد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت:

*تلاش‌های ما برای ایجاد صلح میان روسیه و اوکراین تداوم خواهد داشت. از پوتین و زلنسکی برای میسر کردن تبادل زندانیان تشکر می‌کنم. این تحولات موجب خرسندی ما شد.

*ترکیه اکنون نتیجه باورش به قدرت گفت‌وگو و دیپلماسی را در این تبادل زندانیان دید.

*به محض بازگشت از نیویوک با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به صورت تلفنی صحبت خواهد کرد.

*متأسفانه سازمان ملل نتوانست به جنگ و خونریزی پایان دهد و برای بحران انرژی و مواد خوراکی که نتیجه این جنگ هستند راه حلی پیدا کند.

*از تلاش «آنتونیو گوترش» برای حصول توافقی میان روسیه، اوکراین و ترکیه برای ایجاد گذرگاه امن صادرات غلات تقدیر می کنم اما شکی نیست به تلاش‌های بیشتری باید برای خاتمه دادن به جنگ انجام شود.

*تنها هدف آنکارا توقف کشتار و ایجاد صلح است و از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ بر تعهد خود به تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تأکید داشته است. از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین نیز تأکید کرده‌ایم که اقدامات روسیه غیرمنصفانه و غیر قابل قبول هستند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

گزارش وزیر کشور از اربعین: معطلی زوار در مرزها تقصیر عراق بود!/ بودجه 35 میلیاردی ستاد اربعین

پ سپتامبر 22 , 2022
اعتمادآنلاین| احمد وحیدی ، وزیر کشور با حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های امور داخلی کشور و امنیت ملی گزارشی از کارهای ستاد اربعین ارائه کرد و گفت: از آنجایی که عراق در سال گذشته به دلیل بیماری کرونا اعلام کرده بود زوار نمی پذیرد، ما اعلام رسمی از عراق نداشتیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000