خرید بذر فلفل شمشیری شیرین

یکی از مهم ترین دلایل پر طرفدار بودن فلفل شمشیری در جوامع مختلف طبع گرم آن است که بسیار مناسب برای معده خواهد بود و می توان گفت به عنوان یک تقویت کننده برای این عضو از بدن عمل می کند.

البته فلفل شمشیری امروزه به عنوان یکی از بهترین طعم دهنده ها برای انواع متفاوتی از غذا ها، ترشی ها، دسر ها و… به صورت تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر می خواهید فلفل های شما همیشه سرحال و شاداب باشند حتما آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

بیشتر افرادی که در بازار خرید بذر فلفل شمشیری فعالیت می کنند برای کاهش هزینه های خودشان این محصول را به صورت عمده خریداری می کنند.

این مدل از فلفل با دو رنگ قرمز و سبز در بازار موجود است که افراد آن ها را تهیه می کنند، زمان خرید بذر نیز شما می توانید هر کدام از این دو نوع فلفل را که بخواهید بذرش را تهیه کرده و کشت این نوع فلفل را داشته باشید.

  1. برای اینکه بذر هایتان سریع تر جوانه بزنند به مدت 3تا 10 ساعت قبل از کاشت آن ها را خیس کنید، این کار باعث می شود پوست خارجی بذر نرم شود.
  2. شما می توانید یک بذر را در وسایل متفاوت مانند گلدان، لیوان پلاستیکی و یا… نشاء بزنید.
  3. یکی از مواردی که در تهیه آن باید دقت داشته باشید خاک مناسب است، اگر خاکی که شما برای کاشت گیاه استفاده می کنید مناسب نباشد می تواند برای جوانه زدن و رشد گیاه ممانعت ایجاد کند.
  4. برای اینکه گیاهتان خاک مناسبی داشته باشد می توانید از خاک های بسته بندی شده برای آن ها استفاده کنید.

بذر فلفل شمشیری

فلفل شمشیری گونه ای از فلفل می باشد که مصرف آن اخیرا در کشور متداول شده است.

جهت خرید بذر فلفل شمشیری، باید به برند بذر، توزیع کننده آن و نحوه نگهداری و ارسال بذر فلفل، توجه نمایید. البته بسیاری از پرورش دهندگان فلفل ترجیح می دهند به جای بذر، از نشا فلفل شمشیری استفاده کنند و به این صورت سریعتر به مرحله برداشت محصول برسند.

گل های این گیاه سفید رنگ بوده و میوه آن در رنگ های متنوع مانند قرمز، سبز، زرد و در انواع و اشکال ضخیم و نازک، کروی، بلند، بیضوی به عمل می آید.

اولین و مهمترین مرحله جهت کاشت بذر فلفل شمشیری، این است که بذر فلفل را به مدت چند ساعت در آب قرار دهید تا به خوب خیس بخورد.

بذر فلفل شمشیری برای رشد به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارد. به همین منظور بهتر است دمای محیط را در حدود 30 درجه سانتیگراد ثابت نگاه دارید و خاک را با اسپری آب مرطوب کنید.

پس از رشد گیاه و هنگامی که نشا فلفل شمشیری به اندازه کافی رشد کرد، زمان انتقال آن به فضای اصلی می باشد. برای خاک محیط اصلی می توان از ترکیب خاک برگ و کود حیوانی استفاده کرد و حتما دقت شود برای رشد بهتر و کامل فلفل شمشیری ریز، آن را در محیطی کاملا پر نور نگهداری نمایید.

بهترین زمان جهت کاشت فلفل شمشیری، پس از پایان دوره سرما و تقریبا اواسط اردیبهشت می باشد. با توجه به اینکه این گیاه برای رشد و نمو به گرما نیاز دارد، باید بهترین زمان را برای کشت گیاه انتخاب نمود تا بتوان بیشترین مقدار محصول را به دست آورد.

حدودا 2 ماه پس از کاشت، گیاه وارد دوران گل دهی می شود و حدودا بیست روز پس از آن، می توان مرحله برداشت محصول را آغاز نمود.

بذر فلفل شمشیری شیرین

فلفل ها همه دارای فیبر هستند، البته گفته می شود فلفل تند مقادیر زیادی ویتامینc  دارد، از آنجایی که بدن ما نیاز به ویتامین C دارد، ولی به علت تندی برخی فلفل ها نمی تواند، جایگزین مناسبی یرای این ویتامین باشد.

از قدیمی ترین گیاهی که کشت می شود، فلفل است، که تنوع زیادی هم دارد و یکی از انواع بذر فلفل، بذر فلفل شیرین می باشد که  فرقی با بذر های نوع دیگر فلفل ندارد، چه از نظر دمایی که مناسب رشد بذر می باشد و همچنین نحوه تولید آنها هم یکی است.

اگر بذر فلفل را در با غچه  و در محیط آزاد بکارید، می توانید تا فصل سرما از محصول آن استفاده کنید و چنانچه بخواهید این محصول را  در فصل زمستان هم داشته باشید، می توانید بذر آن را در گلدان بکارید ودر جای گرم نگهداری کنید، با این روش از داشتن فلفل شمشیری تند در تمام فصول بهره مند می شوید، فلفل ها مانند گوجه و با دمجان در جای گرم رشد می کنند و بسیار در برابر سرما آسیب پذیر هستند.

پست بعدی

ببینید | اعتراض مردم خوزستان به وزیر نفت در نماز جمعه

ج آگوست 26 , 2022
مردم خوزستان با حضور در مصلی نماز جمعه اهواز به مشکلات تنش آبی، کمبود آب شرب، خروج نفت خام از خوزستان، استخدامی های غیربومی و.. اعتراض کردند. منبع: خوزتاب

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000