نحوه ی صادرات زعفران به ترکیه عمان

نحوه ی صادرات زعفران به سایر کشورها چگونه انجام می گیرد؟ و بهترین روش برای صادرات زعفران و هر کالایی که برای صادرات داریم چیست؟ یکی از بهترین و اقتصادی ترین محصولات صادراتی ایران، زعفران است.

نحوه ی صادرات زعفران نیازمند به فراهم بودن شرایط خاصی می باشد خرید و بسته بندی زعفران دریافت گواهی استاندارد دریافت گواهی بهداشت دامی نباتات ارائه کارت بازرگانی از ابتدای سال ۹۶ صادرات زعفران به صورت فله ممنوع شده و این فرصت خوبی برای ورود به تجارت این کالا است که زعفران یکی از مرغوبترین و با ارزشترین محصولات ایران می باشد که در سراسر دنیا شناخته شده است که زعفران به طلای سرخ نیز معروف است و در بسیاری از استانهای کشور علی الخصوص شهرهای شرقی کشور تولید می شود و بخش اعظمی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود زعفران به کدام کشورها صادر می شود؟ کشور اسپانیا با خرید ۳۲۵ میلیون دلار زعفران ایرانی در سال ۹۶ اولین کشور واردکننده این محصول می باشد بعد از کشور اسپانیا، هنگ کنگ با واردات ۹۶٫۵ میلیون دلاری زعفران ایران در رتبه دوم قرار دارد و کشور  امارت با وارد کردن ۸۹٫۵ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد ایران در سال ۹۶ در مجموع ۴۱۶ تن و ۴۴۱ کیلو زعفران به ۶۲ کشور جهان صادر کرده است.

مراحل صادرات زعفران به ترکیه

۱. مراجعه به کمسیون نرخ گذاری جهت تعیین قیمت زعفران صادراتی

۲. اخذ مجوز های لازم از جمله کارت بازرگانی ، مجوز گواهی بهداشت دامی و نباتات ، گواهی استاندارد ، معرفی نامه یا وکالتنامه صاحب محصول ، صورت عدل بندی ، مجوز صدور و اظهار نامه مالیاتی و در نهایت ثبت محصول صادراتی در گمرک

۳. ارائه مدارک جهت احراز هویت و ارائه اظهار نامه مالیاتی با ثبت مشخصات به صورت کامل.

۴. پرداخت هزینه های گمرکی و ضروری و تایید صلاحیت صادر کننده و تایید و ارزیابی بسته های زعفران صادراتی و تطبیق کالا با مدارک ثبت شده

۵. ارائه مدارک اماده شده و تایید شده همراه با محصول به گمرک

در سال 1401 قیمت زعفران در ترکیه با توجه به بسته بندی های و برند هایی که از ایران وارد می کنند ، متغیر است.

همچنین قیمت فروش عمده و خرده با هم تفاوت هایی دارد که بی شک زعفران یکی از ادویه گران قیمت در همه کشور های دنیا است.

بهترین روش صادرات زعفران به عمان

روش صادرات زعفران به عمان می تواند به صورت انواع مختلف از نمونه های سرگل و نگین باشد که می توانیم با کیفیت و قیمت مناسب وارد این بازار مطلوب شویم.

برای اجرای بهترین روش صادرات زعفران به عمان باید بتوانیم بهترین زعفران از نظر طعم، رنگ کیفیت، بسته بندی مناسب و استانداردهای لازم، ارائه دهیم تا بتوانیم بازار های جهانی خود را حفظ کنیم، یکی از این بازارهای هدف و مطلوب و  می تواند کشو ر عمان باشد که در صادرات زعفران به عمان نمونه سرگل و نگین را که از نظر ظاهر برای مشتریان بسیار جذب کننده است که از لحاظ قرمزی ظاهر بسیار چشم نواز دارد و بسیار می تواند مشتری پسند باشد که هزینه ی صادرات زعفران به کشور های مختلف مولفه های گوناگونی بستگی دارد برخی از هزینه ها به مجوز هایی که باید بار به هنگام تحویل به گمرک به همراه داشته باشد مانند گواهی بهداشت و استاندارد بین المللی مربوط می شود که به حجم بار و مقصد ارسالی بستگی ندارد که برخی هزینه ها هستند که تابع عواملی همچون مسافت ایران تا کشور مقصد و حجم بار می باشند مهم ترین این هزینه ها به مقوله ی حمل بار مربوط می شود، اگر حجم کم باشد از طریق پست هوایی ارسال انجام می شود و در مواردی که مقدار بار زیاد است از شرکت بازرگانی انجام می گیرد. کشور عمان نیز مانند سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کشوری ثروتمند است که اقتصاد پویایی دارد و سرمایه گذاری در بازار این کشور می تواند برای خیلی از شرکت ها برگ برنده تلقی شود.

پست بعدی

خرید چرم خام گاومیش کرج

پ آگوست 4 , 2022
بیشترین چرم خام طبیعی در کشور تولید می شود و به عنوان یک صنعت بزرگ در کشور شناخته شده و در این حوزه بهترین تجهیزات به کار گرفته می شود تا پوست را بعد از دباغی به یک چرم اعلا و درجه یک تبدیل کنند و برای صنایع مختلفی مورد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000