گفت‌وگوی روسای هواشناسی ایران و ترکیه درباره گردوخاک غرب آسیا

اعتمادآنلاین|

دکتر «سحر تاج‌بخش» پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری هواشناسی ایران و ترکیه برای تاسیس مرکز منطقه‌ای هشدار توفان شن و گرد و خاک سازمان جهانی هواشناسی در غرب آسیا بر ضرورت افزایش همکاری های دو طرف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه اسفند سال گذشته با هدف هماهنگ‌سازی دیدبانی‌ و نمونه‌سازی پیش‌بینی تحقیقاتی توفان شن و گردوخاک منعقد شده است.

چند سالی است که فراوانی وقوع و دامنه تاثیرگذاری پدیده های خاکدار در غرب آسیا، بخش وسیعی از خاک سرزمینی‌های ایران و ترکیه را درگیر کرده است.

بنابر این گزارش، دامنه گسترش این پدیده‌ها که عمدتا از چشمه‌های تولید گردوخاک فعال در کشورهای عراق، سوریه، عربستان، کویت و اردن به ایران و ترکیه منتقل می‌شود به حدی گسترش یافته که توده‌های گردوخاک گاهی به دریای مازندران و محدوده وسیعی از کشور ترکیه نفوذ می‌کند.

پست بعدی

تاکید کمیسیون انرژی مجلس بر کاهش همکاری‌های فراپادمانی با آژانس

س ژوئن 21 , 2022
اعتمادآنلاین| مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: کمیسیون انرژی امروز میزبان آقای کمالوندی از سازمان انرژی اتمی بود. در این نشست تصمیمات و اقدامات اخیر سازمان انرژی اتمی کشور در برابر اقدامات و زیاده خواهی های آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000