تکرار ادعاهای غربی-آمریکایی درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

اعتمادآنلاین|

در این پیش نویس قطعنامه پیشنهای امریکا و سه کشور اورپایی، ضمن تکرار برخی ادعاها مبنی بر وجود سایت های هسته ای اعلام نشده در ایران، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی شده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، در این پیش نویس، از ایران خواسته شده تا نسبت به حل و فصل موضوعات پادمان ها، بی درنگ همکاری کند. این پیش نویس همچنین درخصوص ادعایی مبنی بر عدم پاسخ ایران به موضوع ذرات اورانیوم اعلام نشده، ابراز نگرانی می کند.

در این پیش نویس همچنین ادعا شده است که ایران درخصوص فعالیت های هسته ای خود پنهانکاری می کند.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پیش تر با انتشار گزارشی تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده است.

در این گزارش که یک نسخه آن به رویت رویترز رسیده ادعا شده است: ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در توافق هسته‌ای رسیده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی بر همین اساس نتیجه گیری کرده است که مسائل پادمانی مربوط به این سه مکان باقی مانده است.

پست بعدی

واشنگتن به آتش جنگ اوکراین دامن می‌زند

چ ژوئن 1 , 2022
اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، اعلام کرد که ایالات متحده با ارسال سلاح به اوکراین، به آتش جنگ این کشور دامن می‌زند. به گزارش ایلنا، به نقل از نووستی، وی در جریان نشست خبری که امروز -دوشنبه- و در اظهارنظر در خصوص برنامه‌ واشنگتن برای ارسال سیستم‌های پرتاب موشک به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000