ثروت دریایی ما قابل چانه‌زنی نیست

اعتمادآنلاین|

«نبیه بری» روز سه‌شنبه در نخستین اظهار نظر خود پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج رسمی تصریح کرد: بگذارید نتایج انتخابات نقطه‌ای باشد که در آن گفتمان تحریک‌آمیز کنار گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، رئیس پارلمان لبنان خطاب به مردم کشورش گفت: مطمئن باشید آنچه انجام داده‌اید لبنان را قوی‌تر و منعطف‌تر خواهد کرد.

وی افزود: بگذارید روز اعلام نتایج انتخابات یک روز لبنانی باشد که در آن لبنانی‌ها گرد هم می‌آیند تا سخنان نفرت انگیز را کنار بگذارند.

نبیه بری تصریح کرد: زمان برای اعمال قانون انتخاباتی مربوط به عدم محدودیت‌های فرقه‌ای و کاهش سن رای‌دهی به ۱۸ سال، فرا رسیده است.

وی تأکید کرد که با توجه به انتخابات اخیر اطمینان می‌دهم که ثروت لبنان یک حق حاکمیتی است که امتیازدهی و چانه‌زنی را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به مذاکرات غیر مستقیم لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی دو طرف تأکید کرد که مرزهای لبنان و ثروت دریایی این کشور حقی است که سهل انگاری، امتیازدهی، مبادله و سازش با آن را نمی پذیریم.

نبیه بری خواستار تصویب طرحی برای بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، استقلال قوه قضائیه و انتقال لبنان از کشورهای دارای سهمیه‌بندی قدرت به یک جامعه مدنی شد.

پست بعدی

بزرگ‌ترین فراکسیون را در پارلمان لبنان داریم

س مه 17 , 2022
اعتمادآنلاین| انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند. ​به گزارش فارس، «جبران باسیل» رئیس «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000