روزبه حصاری از گرهی گفت که به دست صداوسیما باز می‌شود

روزبه حصاری از گرهی گفت که به دست صداوسیما باز می‌شود

مهر نوشت: روزبه حصاری می‌گوید ما فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلی‌هایشان هنوز ناشناخته‌اند و خیلی‌هایشان فکر می‌کنند همت لازم وجود ندارد تا آن‌ها کارهای خلاقانه خود را بسازند. او تصریح می‌کند این گرهی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما یا دیگر عرصه‌های مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز می‌شود تا فرصت رفتار خلاقانه را بیش به پیش به هنرمند دهند.

روزبه حصاری، بازیگر سریال‌های تلویزیونی از لزوم ارائه فرصت برای ایجاد رفتار خلاقانه در فیلمنامه‌نویسان از سوی مدیران صداوسیما سخن گفت.

حصاری درباره کلیشه‌ای شدن برخی موضوعات در تلویزیون و سریال‌ها بیان کرد: «وقتی می‌خواهیم درباره آثار هنری صحبت کنیم درباره فرم و محتوا با هم گفت‌وگو می‌کنیم و صرفاً سوژه باعث دیده شدن یا اقبال عمومی یک اثر نخواهد شد بلکه نحوه پرداخت آن را متفاوت خواهد کرد. این که فیلمنامه و ساختار چگونه چفت می‌شوند باعث اقبال می‌شود یا ممکن است کلیشه به نظر برسد.»

او اضافه کرد: «نود درصد عاشقانه‌های دنیا یا درباره معشوقی است که به وصال نرسیده و یا بعداً به جدایی می‌کشد پس در نهایت تکراری است و این فرم است که ماجرا را متفاوت می‌کند. ما تا ابد می‌توانیم درباره یک موضوع سریال بسازیم اما با ماهیت‌های مختلف و ایراد آن‌جا شکل می‌گیرد که وقتی فرمی می‌گیرد فکر می‌کنیم همه باید مثل آن بسازیم. در حالی که نباید از خلاقیت بترسیم.»

بازیگر «افرا» و «بچه مهندس» درباره خلاقیت در فیلمنامه‌هایی که به دستش می‌رسد تصریح کرد: «ما فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلی‌هایشان هنوز ناشناخته‌اند و خیلی‌ها هم فکر می‌کنند هنوز شاید همت لازم وجود ندارد که آن‌ها کارهای خلاقانه خود را بسازند. این گرهی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما و یا دیگر عرصه‌های مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز می‌شود که فرصت رفتار خلاقانه را بیشتر به هنرمند ارائه کنند.»

او اضافه کرد: «هنرمند نباید نگران شود که اگر کارهای قبلی تکرار نشد دیگر به او فرصتی داده نخواهد شد و فکر می‌کنم این گونه هم نگرانی‌ها رفع می‌شود هم مشکل آثار هنری.»

حصاری در پایان درباره این که سال جاری سریالی خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: «در تلاشم با کاری درخور شان مخاطبان، دوباره به تلویزیون برگردیم.»

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

خزان مطالبات مردم در «بهارستان» نمایندگان

چ مارس 23 , 2022
خواست مردم و اولویت های مجلسی ها مانند دو خط موازی هرگز به هم نمی رسند. پرستو بیرانوند : مجلس یازدهم از زمان روی کار آمدن پر از حواشی و اتفاقاتی بوده که هر کدام آنها به تنهایی نشانگر این موضوع است که مجلس یازدهم فرسنگ‌ها با مطالبات و دغدغه‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000