این پروین رمانتیک نیست! / عکس

این پروین رمانتیک نیست! / عکس

حسین کیانی می‌گوید متاسفانه همیشه نوعی نگاه رمانتیک به پروین اعتصامی شده است، در صورتی که اشعار او وجوه عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، فلسفی، تعلیمی و… دارد و از این منظر، جای این‌گونه شخصیت‌ها به‌ویژه زنان تاثیرگذار در آثار نمایشی ما بسیار خالی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشنامه «پروین»، تازه‌ترین اثر حسین کیانی، نویسنده و کارگردان تئاتر همراه با دو کتاب دیگر، «آداب نقالی از نگارش تا نمایش» نوشته داود فتحعلی‌بیگی و نمایشنامه «۱۳۱۶» نوشته رضا گشتاسب که توسط دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی منتشر شده بودند در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی شدند.

حسین کیانی پیش‌تر نمایشنامه «پروین» را نوعی درام تاریخی و چهره‌نگارانه (درام پرتره) دانسته و گفته بود: «چارچوب‌ این درام براساس زندگی شخصیت اصلی است ولی طبیعتا تخیل دراماتیک هم در آن دخیل است. این نمایشنامه برشی خاص از زندگی این شاعر است که سه ماه و نیم از زندگی او و شرایط خاصی را که در آن مقطع دارد، مورد توجه قرار می‌دهد. البته اتفاقات موثر زندگی او را به صورت فشرده داریم.»

او تاکید کرده بود: «پروین در دوره خود بسیار پیشرو بوده است. زبان انگلیسی می‌دانسته و به واسطه پدرش با بزرگان ادبیات حشر و نشر داشته ولی متاسفانه همیشه نوعی نگاه رمانتیک به او شده است. در صورتی که اشعارش وجوه عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، فلسفی، تعلیمی و… دارد. از این نگاه، جای این‌گونه شخصیت‌ها به‌ویژه زنان تاثیرگذار در آثار نمایشی ما بسیار خالی است.»

این آثار روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاترشهر رونمایی شدند.

این پروین رمانتیک نیست! / عکس

۵۸۲۵۹

پست بعدی

صحه اول روزنامه های 28دی1400

س ژانویه 18 , 2022
مطبوعات امروز به دستور رئیسی به بانکها،سالگرد برجام، معضلات اقتصادی و… پرداخته اند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000