اثرات معجزه‌آسای واکسیناسیون بر کاهش ابتلای سالمندان به کرونا

اثرات معجزه‌آسای واکسیناسیون بر کاهش ابتلای سالمندان به کرونا

ایرنا نوشت: دبیر کمیته مراقبت و درمان ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ابتلا و بستری‌ سالمندان بر اثر کرونا در موج پنجم کاهش قابل توجهی یافت که علت آن اثرات مثبت تزریق واکسن کرونا به آنان بوده است.

دکتر علی‌ اصغر انجیدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق تحلیل‌های صورت گرفته امکان ابتلا و بستری کسانی که حتی یک دُز واکسن را دریافت کردند بسیار کم بوده و به همین دلیل افزایش تسریع در انجام واکسیناسیون ضروری است.

وی اضافه کرد: در موج پنجم کرونا افزایش میزان ابتلا و بستری‌ها را در جوانان شاهد بودیم و امیدواریم که واکسیناسیون این گروه سنی هم به سرعت انجام شود.
دبیر کمیته مراقبت و درمان ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجربه سنگین موج پنجم کرونا نشان داد که باید بیش از پیش روی موضوعات پیشگیری، بهداشت فردی و واکسیناسیون کرونا کار شود و در میان این موارد بحث واکسیناسیون را باید عنوان یک اصل در اولویت قرار داد تا این که قبل از شروع احتمالی موج ششم بحران کرونا تمامی گروه‌های هدف واکسینه شوند.
انجیدنی اظهار امیدواری کرد که با واکسیناسیون فراگیر در کنار اقدامات پیشگیرانه دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و بستری در بیمارستانها و فوتی‌های ناشی از این بیمای نباشیم.
وی ادامه داد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا یکی از مهمترین دغدغه‌های مدافعان سلامت است و این موضوع در حال پیگیری است اما هنوز به تصویب نرسیده و ابلاغی در این خصوص دریافت نشده است اما در صورت تصویب آن و دریافت ابلاغیه آن بلافاصله در این خصوص اقدام خواهد شد.
دبیر کمیته مراقبت و درمان ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث واکسیناسیون خانواده مدافعان سلامت هم در دستور کار قرار گرفته که در این خصوص اولویت با پرسنل کادر درمان بوده و هم‌اکنون این برنامه در حال اجراست.
انجیدنی افزود: تمام تلاشمان این است که مانع ایجاد موج ششم بحران کرونا شویم و تحقق این هدف با همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت امکان پذیر است.

47231

پست بعدی

قتل عام خانواده اهوازی بر سر اختلافات خانوادگی

د سپتامبر 13 , 2021
فارس نوشت: فرمانده انتظامی اهواز گفت: اختلاف خانوادگی منجر به قتل چهار نفر اعضای یک خانواده شد. سرهنگ محسن دالوند فرمانده نیروی انتظامی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بامداد روز جاری (۲۲ شهریور ۱۴۰۰) درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل چهار عضو یک خانواده در یکی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000