پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از نرخ ارز/ منتظر کاهش قیمت ارز باشیم؟

پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از نرخ ارز/ منتظر کاهش قیمت ارز باشیم؟

یک کارشناس اقتصادی درباره پیش‌بینی قیمت ارز تصریح کرد: فکر می‌کنم انتظار کاهش قیمت ارز منطقی نیست؛ چراکه کسری بودجه مشکل حل نشده اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میثم رادپور در کلاب‌هاوس خبرآنلاین درباره بازار ارز اظهار داشت: بانک مرکزی نه ذخایر ارزی پیشین را دارد و نه امکانات گذشته را. در سال‌های گذشته حتی از طریق شعبه بانک ملی حواله در دوبی می فروخت، اما در شرایط فعلی دیگر این امکان را هم ندارد و در بهترین حالت باید از خصولتی‌ها و خصوصی‌ها بخواهد ارزشان را بفروشند.

وی توضیح داد: در حقیقت تمام تصمیمات بانک مرکزی در شرایط کنونی محدودکننده بوده است، تصمیماتی که برای چک گرفته شده را ببینید، راه‌اندازی سامانه نیما و بازار متشکل ارزی و… همگی تلاش‌هایی محدودکننده تلقی می‌شوند.

پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از نرخ ارز/ منتظر کاهش قیمت ارز باشیم؟

این کارشناس اقتصادی درباره پیش‌بینی قیمت ارز تصریح کرد: فکر می‌کنم انتظار کاهش قیمت ارز منطقی نیست؛ چراکه کسری بودجه مشکل حل نشده اقتصاد ایران است.

رادپور عنوان کرد: در ضمن مشکل تولید در ایران نیز حل نشده است و در نتیجه حتی امضای برجام اولیه نیز قیمت ارز را تغییر چندانی نداد؛ چراکه ساختار اقتصادی ایران خود را به قیمت ارز تحمیل می‌کند.

وی متذکر شد: حجم فروش اوراق بدهی محدود بوده و فروش نفت نیز زیر علامت سوال بزرگی است و مساله رکود با امضای برجام نیز حل نمی‌شود، چراکه باید این محیط احساس آرامش کند تا مساله رکود برطرف شود.

مشروح اظهارات میثم رادپور درباره بازار ارز را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

تعیین تکلیف زودهنگام علم الهدی برای وزرای دولت رئیسی /بدون چشمداشت به پول و حقوق فقط باید بدوید و کار کنید

ج آگوست 20 , 2021
تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس وزیری را که می‌خواهند تائید کنند با خط کش و الگوی وزرای سایر دولت‌ها قابل اندازه‌گیری نیست و با آن الگو، وزیر را ارزیابی نکنند. با الگوی بیانیه گام دوم بررسی کنند. حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی ظهر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000