ایران به اورانیوم ۶۰ درصد رسید

60794c9e7cfb6_2021-04-16_13-06 رییس مجلس اعلام کرد: در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته دانشمندان ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند.

محمدباقر قالیباف در توییتر نوشت: "با افتخار اعلام می کنم در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته ودر شب زیارتی سید الشهدا(ع)، دانشمندان جوان وخداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰درصد دست یابند.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دستیابی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی را تایید کرد.

غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است. جزئیات بیشتری از این امر تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

این موفقیت رابه مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ ارادۀ ملت ایران معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد."

صالحی: غنی‌سازی 60 درصدی هم اکنون در جریان است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز تایید کرد که دانشمندان هسته‌ای کشورمان غنی سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را آغاز کرده اند.
علی اکبر صالحی با تایید خبر اعلامی از سوی رئیس مجلس اسلامی گفت که غنی‌سازی 60 درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.

صالحی به تسنیم گفت که جزئیات بیشتری از این امر تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

گفتنی است در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز، رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی را موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی کرده بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود که این غنی‌سازی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز انجام خواهد شد.

پست بعدی

کاهش استرس و افسردگی با حیوانات خانگی

ج آوریل 16 , 2021
بر اساس پژوهشهای محققان، حیوانات خانگی در بهبود سلامت روح انسان مؤثرند. یکی از روش های مورد استفاده در بهبود مشکلات که در ایران کمتر شناخته شده است، بهره گیری از حیوان خانگی است که به آن درمان بوسیله حیوانات خانگی یا کمک حیوان خانگی گفته می شود. تحقیقات گسترده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000