آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان‌ها تکذیب شد

605d7566c0160_2021-03-26_10-17 سخنگوی سازمان غذا و دارو آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان‌ها را تکذیب کرد و گفت: فعلا واکسیناسیون در ایران با واکسن های وارداتی صورت می گیرد.

کیانوش جهانپور در واکنش به خبر آزمایش واکسن ایرانی کوبایی کرونا روی پاکبان‌ها که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت:مطالب عنوان شده تحت عنوان واکسیناسیون افراد در کمپین واکسیناسیون عمومی با واکسن مشترک کوبا و پاستور کذب محض بوده و البته زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در ایران فعلا صرفا با واکسن‌های دارای مجوز مصرف، شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن کوواکسین، واکسن سینوفارم انجام می‌شود و بزودی واکسن آسترزنکا/آکسفورد تولیدی کره جنوبی نیز به این کمپین خواهد پیوست.

آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی بعد از تعطیلات نوروزی

جهانپور درباره زمان آغاز کازآزمایی بالینی واکسن ایرانی کوبایی کرونا در ایران بیان کرد: فاز ۳ کارآزمایی بالینی مشترک موسسه فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد و بدین منظور ۱۰۰ هزار دز واکسن بالقوه در روز‌های پایانی سال گذشته ارسال شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: فاز ۳ این مطالعه بالینی در کوبا در روز‌های اخیر آغاز شده، بعد از تعطیلات نوروزی در ۷ دانشگاه علوم پزشکی منتخب در گروه‌های داوطلب انجام خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید ۱۹ نداشته و ندارد.

جهانپور تصریح کرد: در صورت موفقیت فاز ۳ و نتایج آن، این واکسن در هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز تولید انبوه و استفاده عمومی خواهد شد.

پست بعدی

خطر کرونا در رستوران ها/ شکایت های بهداشتی را به ۱۹۰ بگویید

ج مارس 26 , 2021
بر اساس اظهارت سخنگوی وزارت بهداشت؛ خطر کرونا در رستوران ها/ شکایت های بهداشتی را به ۱۹۰ بگویید سخنگوی وزارت بهداشت، از رستوران ها به عنوان یکی از محیط های انتقال ویروس کرونا نام برد و گفت: این وضعیت در سفرها بیشتر خودنمایی می کند. به گزارش خبرگزاری مهر، سیما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000