تداوم بارش‌ها در کشور/ بارش شدید در ۱۰ نقطه

601e6be116566_2021-02-06_13-43

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در کشور و بارش شدید باران و برف در ۱۰ نقطه طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ بهمن) خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۸ بهمن) در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد تگرگ خواهد بود، گفت: شدت بارش امروز در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز یکشنبه (۱۹ بهمن) بارش در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و مرکز کشور ادامه دارد همچنین شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال ‌شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد بود. در مناطق جنوبی و غربی احتمال رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز دوشنبه (۲۰ بهمن) در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: این سامانه بارشی طی این روز از کشور خارج می‌شود همچنین در نیمه شرقی وزش باد و در سایر مناطق آسمانی صاف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۱ و ۲۲ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی به‌نسبت پایدار حاکم خواهد بود. از بعد ازظهر امروز و طی روز یکشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) نیز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شمال شرق و جنوب شرق کشور را به‌ دنبال دارد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت فردا مواج و متلاطم خواهد بود و امروز بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن) ابری و مه آلود همراه با بارش باران گاهی با رعد و برق و در بعد ازظهر افزایش باد و کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۰ بهمن) نیز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زنان قدرتمند جهان عرب روی جلد مجله ووگ/ عکس

ش فوریه 6 , 2021
سیاسی/ بین الملل تصاویر زنانی از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات رو جلد ووگ عربی رفت تا منتقل‌کننده پیامی باشد که آن را نیروی همبستگی نامیده‌اند. زنانی از خانواده‌های سلطنتی در کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که در این تصویر روی جلد تاریخی گرد هم آمده‌اند می‌خواهند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000