وحشت در جهان، واکسن‌های کرونا اثربخشی خود را از دست داده اند؟/ آمریکا ۵۰۰ هزار کشته کرونایی می‌دهد

60057957f17f8_2021-01-18_15-34

پزشک مشهور آمریکایی معتقد است ویروس نسل جدید می‌تواند در آمریکا یک فاجعه بیافریند. والنسکی معتقد است که تا اواسط فوریه تعداد کشته‌های کرونایی آمریکا به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبر فوری، جهش ویروس کرونا در مناطق مختلفی از جهان از جمله انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی باعث شده بسیاری نسبت به آینده بدبین شوند. تا چندی قبل، همه امیدوار بودند که واکسیناسیون همه افراد در مناطق حساس تا اواسط سال ۲۰۲۱ تمام شود اما حالا برخی حتی از این گفته‌اند که ممکن است ویروس جدید کار را سخت‌تر کرده و حتی اثر واکسن‌های فعلی کرونا را هم از بین ببرد.

واکسن کرونا از ویروس جدید شکست می‌خورد؟

دیلی‌میل در گزارش اخیرش به این موضوع پرداخته است. این پایگاه خبری به نقل از دکتر "راشل والنسکی" (Rochelle Walensky)، پزشک مشهور آمریکایی و یکی از ارکان اصلی وزارت بهداشت ایالات متحده تاکید دارد که هرچند واکسن‌ها هنوز قادر به مقاومت در برابر ویروس هستند اما در برخی موارد، کرونای جهش‌یافته (به خصوص ورژن مشاهده شده در آفریقای جنوبی) در مقابل آنتی‌بادی‌ها ایستادگی کرده است.

هر چند آزمایش‌ها در مورد اثربخشی واکسن کرونا ادامه دارد اما دکتر والنسکی به شدت در مورد آینده نگران است و معتقد است تا چند ماه آینده و بعد از چند جهش دیگر، اگر اقدامی نشود ممکن است تمام واکسن‌ها کارایی خود را از دست بدهند.
والنسکی در این باره می‌گوید: " ویروس دائما در حال جهش است. نه فقط این ویروس، بلکه هر ویروسی دائما تغییر می‌کند. نکته‌ای که در مورد ویروس کرونای جهش‌یافته تاکنون ثابت شده این است که انتقال‌پذیری و سرایتش به مراتب از نمونه اصلی بیشتر است؛ اما مرگ و میر و تلفات ورژن جدید هنوز ثابت نشده است."

فاجعه در آمریکا، مرگ ۵۰۰ هزار نفر تا اواسط فوریه؟

پزشک مشهور آمریکایی معتقد است ویروس نسل جدید می‌تواند در آمریکا یک فاجعه بیافریند. والنسکی معتقد است که تا اواسط فوریه تعداد کشته‌های کرونایی آمریکا به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد. این رقم‌ها در سایر مناطق از جمله اروپا نیز تصاعدی خواهد بود. از همین رو، دکتر والنسکی معتقد است که "هفته‌های سیاهی" پیش روی آمریکا و جهان است.

متخصص بیماری‌های عفونی و پاندمی ایالات متحده تاکید دارد که برای جلوگیری از یک فاجعه دولت آمریکا باید تعطیلی‌های گسترده‌ای را ترتیب دهد، مدارس به هیچ وجه بازگشایی نشوند و آنهایی هم که باز هستند بسته شوند، تعداد تست‌ها بالا رود و سیستم پیش‌بینی ابتلا نیز در مناطق مختلف به کار گرفته شود.

آنچه دکتر والنسکی را نگران کرده است سفرهای کریسمسی آمریکایی‌ها است که حالا دارد اثرات خود را نشان می‌دهد. والنسکی معتقد است عدم رعایت پروتکل‌ها در ماه اخیر با ورود کرونای جهش یافته جمع شده و می‌تواند در فوریه یک فاجعه بیافریند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جوان با کدام پول ازدواج کند؟! / مشکلات اقتصادی، سبک ازدواج را تغییر داده است

پ ژانویه 21 , 2021
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: مشکلات متعدد اقتصادی که جامعه را فرا گرفته است، راه ازدواج برای جوانان را دشوار کرده و سبک ازدواج را تغییر داده است. مصطفی اقلیما در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: قبل از انقلاب ازدواج به سبک سنتی و آسان و به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000