شعرخوانی هوشنگ ابتهاج: ای نی محزون کجایی؟ سوختیم/ ویدئو

60056d774be19_60056d774be1a مثنوی "بانگ نی" در سال‌های پیش از انقلاب سروده شد و تا اواسط دهه هشتاد بارها و بارها توسط هوشنگ ابتهاج مورد بازبینی قرار گرفت.

در تازه‌ترین جلسه شعرخوانی هوشنگ ابتهاج که به دعوت انجمن فرهنگی دیوان، شهر کلن برگزار شد، استاد سایه بخش‌هایی از مثنوی بلند "بانگ نی" را خوانش کرد.

این مثنوی در سال‌های پیش از انقلاب سروده شد و تا اواسط دهه هشتاد بارها و بارها توسط هوشنگ ابتهاج مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۸۶ توسط انتشارات کارنامه روانه بازار شد.

محمدرضا لطفی در سال‌های دور با استفاده از بخش‌های مختلفی از این مثنوی چند اثر موسیقی خلق کرد که این آثار توسط محمدرضا شجریان و شهرام ناظری در مجموعه آلبوم‌های چاووش اجرا شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

امارات حذف ویزا برای سفر اسرائیلی‌ها را به حالت تعلیق درآورد

د ژانویه 18 , 2021
سیاسی/ بین الملل امارات امروز دوشنبه اعلام کرد که موعد اجرای توافق حذف ویزا برای گردشگران اسرائیلی‌ جهت سفر به این کشور را به دلیل کرونا تا ماه ژوئیه آتی به حالت تعلیق درمی آورد. دولت امارات به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اطلاع داد که موعد حذف ویزا برای اسرائیلی‌ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000