خرازی و کیهان و نامۀ محرمانه به بوش! (احمد زیدآبادی)

سیاسی/ سیاست داخلی 5fed6c4eb0baf_2020-12-31_09-44 حمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی‌اش به انتقاد از موضع اخیر روزنامه کیهان علیه دولت اصلاحات پرداخته است.

مطلب او اشاره به بحثی در روزنامه کیهان دارد که در آن چنین آمده است:
روزنامۀ کیهان نوشته است که "کار عجیب‌تر دولت خاتمی، نامۀ محرمانه‌ای بود که وزارت امور خارجۀ ایران خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت و برخلاف مواضع صریح، منطقی و شجاعانۀ رهبری، از بسیاری از مواضع نظام در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کوتاه آمد و برای حل همۀ اختلاف‌های فی‌مابین اعلام آمادگی کرد!

این نامه که بعدها افشا شده، تلاش ایران برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان، شفاف‌‌سازی تمام فعالیت‌های هسته‌ای و دست برداشتن از حمایت گروه‌های فلسطینی را به جرج بوش پیشنهاد می‌کرد!" (کیهان، 9 دی ماه 99)

متصدی وزارت خارجه‌ای که کیهان آن را مسئول ارسال نامۀ محرمانه به جرج بوش معرفی کرده، کسی جز کمال خرازی نبوده است!

اینکه کمال خرازی نامه‌ای با چنین مضمونی را به بوش فرستاده یا نفرستاده من اطلاع دقیقی از آن ندارم اما این را می‌دانم که یک سال پس از اتمام دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، با ابلاغ و دستور رهبری "شورای راهبردی روابط خارجی" به منظورِ "تهیهٔ راهبردها و سیاست‌ها و راهکارهایی که جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی به نتایج مطلوب برساند» و «ایجاد هماهنگی بیشتر در کلیهٔ فعالیت‌ها در عرصهٔ روابط خارجی» تشکیل و شخص کمال خرازی از جانب رهبری به عنوان رئیس این شورا منصوب شد.
خب، حالا می‌شود از کیهان پرسید که آن نامۀ ادعایی و این انتصاب چطور با هم سازگار است؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افزایش آمار شهدای عملیات تروریستی دیرالزور به ۲۸ نفر

پ دسامبر 31 , 2020
سیاسی/ بین الملل به گزارش المیادین، تروریست های داعش اتوبوسی را در مسیر دیرالزور -تدمر زیر بارانی از گلوله ها قرار دادند که این امر منجر به آتش گرفتن آن و شهادت ۲۸ شهروند سوری شد.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000