تعطیلی ۲۵ شرکت کاغذی صندوق بازنشستگی کشوری

5fce33de70356_2020-12-07_17-23

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بالغ بر ۲۵ شرکت کاغذی را تعطیل کردیم و وضعیت خروج از بنگاه داری به خوبی و به شدت پیش می رود.

اکبر افتخاری در ویدئویی که از طریق صفحه اینستاگرامی صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شد به تشریح استراتژی‌ها و عملکرد اقتصادی این صندوق پرداخت و اظهار کرد: صندوق بازنشستگی از دو بال کنار هم تشکیل می‌شود؛ نخست بال بیمه‌ای است. ماهانه کسوراتی از کسور پردازان و شاغلین کسر و بابت سرمایه گذاری به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌شود و یک عملیات بیمه‌ای در اینجا صورت می‌گیرد.

وی افزود: یک بال دیگر سرمایه گذاری و بخش اقتصادی است که مهم است و دست کمی از بخش بیمه‌ای ندارد. منابعی که از محل کسورات جمع آوری شد باید سرمایه گذاری شود و در چرخه فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد تا منفعت‌هایی حاصله در قالب حقوق و مستمری به بازنشستگان برگردد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه عملیات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی یکی از مهمترین ارکان فعالیت صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهد گفت: باید برای فعالیت‌های اقتصادی استراتژی‌های مشخصی داشته باشیم زیرا یک موضوع میان نسلی است و در دراز مدت اثراتش را نشان می‌دهد.

افتخاری ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی برای این کار برنامه‌هایی دارند. در دوره جدید مدیریتی صندوق بازنشستگی و در ۱۰ ماه گذشته رویکرد ما توسعه اقتصادی با سه ضلع مشخص بوده است. در روند توسعه و بهبود فعالیت‌های سرمایه گذاری که امروز مدنظر ماست، سه ویژگی بسیار مهم است. نخست آنکه یک سرمایه گذاری بازدهی مناسبی داشته باشد. نمی‌توانیم در فعالیت کم بازده و زیان ده حضور یابیم.

وی تاکید کرد: باید در فعالیت‌های حضور یابیم که بازدهی اقتصادی بالایی داشته باشند. دوم آنکه این سرمایه گذاری ها ترم بلندمدت داشته باشند و در بلندمدت برای ما سوددهی ایجاد کنند، زیرا تعهدات ما بلندمدت است. وظیفه داریم علاوه بر حقوق بازنشستگی، امکانات دیگری برای بازنشستگان فراهم کنیم که آن هم هزینه دارد و باید از محل فعالیت‌های بلند مدت حاصل شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه البته برخی سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و میان مدت هم ممکن است انجام شود تا مسائل مربوط به نقد شوندگی را برای ما حل کنند گفت: ویژگی سوم آنکه میزان ریسک سرمایه گذاری مناسب باشد. در ادبیات سرمایه گذاری همیشه در کنار بازدهی موضوع ریسک مطرح است.

افتخاری افزود: باید در سرمایه گذاری‌هایی حضور یابیم که ریسک مناسب داشته باشند. سرمایه‌های با ریسک پایین که سود اندکی دارند مطلوب نیست و سرمایه گذاری پر ریسک هم برای صندوق مناسب نیست و نمی‌توانیم پرریسک در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشیم زیرا ممکن است ما را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن این سه ویژگی، استراتژی‌های صندوق در حوزه اقتصادی شکل می‌گیرند عنوان کرد: مهمترین هدفی که دنبال می‌کنیم توسعه اقتصادی و بهبود بنگاه داری است. خروج از بنگاه داری نیز به عنوان یکی از اهداف فرعی دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف فرعی خروج از بنگاه های کاغذی و کم بازده است. در این راستا اتفاقات مهمی افتاد و تعدادی از بنگاه‌های کاغذی و شرکت‌های کم بازده و زیان ده که بیشتر برای آنها هزینه می‌کردیم، تعطیل شدند. بالغ بر ۲۵ شرکت کاغذی را تعطیل کردیم و وضعیت خروج از بنگاه داری به خوبی و به شدت پیش می‌رود.

افتخاری با بیان اینکه پرتفوی یک سری از سهم‌ها را شناور کردیم گفت: یکی از موضوعات دیگری که به عنوان هدف فرعی دنبال می‌کنیم بهبود پرتفوی سرمایه گذاری است. اگر سرمایه گذاری تک رشته‌ای و تک دارایی باشد ریسک بالایی به صندوق منتقل می‌کند. بنابراین به سمت سبدی از سرمایه گذاری ها رفتیم.

وی افزود: قبلاً صندوق سبد نامتوازنی داشت که به سمت متوازن شدن با ریسک و بازدهی مناسب حرکت می‌کند و شرکت‌های نامناسب خارج از زنجیره ارزش خارج می‌شوند. افزایش سهم پتروشیمی، فولاد و معدن در حال انجام است و سعی می‌کنیم برخی سهم‌ها را که شرایط مناسب ندارند کاهش دهیم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کشف کلاه‌خود نادر تاریخی در کرواسی

س دسامبر 8 , 2020
باستان‌شناسانی که در کرواسی مشغول کاوش در یک غار بودند، به یک کلاه‌خود تاریخی نادر متعلق به یک جنگجو برخوردند. کاوش باستان‌شناسان در غاری واقع در کرواسی به کشف قبر متعلق به یک جنگجو منجر شد. کلاه‌خود جنگی نادری از جنس برنز یکی از آثاری است که در این غار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000