روسیه واکسن کرونای چین را تأیید کرد

5fce0134aa5ba_5fce0134aa5bd

روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹ چین بانام Ad۵-Ncov که شامل ۸۰۰۰ داوطلب بود را تأیید می‌کند.

این واکسن چینی توسط شرکت کانسینو (CanSino) و یک واحد تحقیقاتی با پشتیبانی ارتش چین ساخته‌شده است و مورد مطالعه بالینی در مسکو قرار گرفته است.

اولین گروه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش بالینی بین‌المللی فاز سوم واکسن Ad۵-nCoV در مراکز پزشکی مسکو واکسینه شدند.

طبق مقررات بالینی، شرکت‌کنندگان در این مطالعه طی ۲۸ روز اول پس از واکسیناسیون تحت نظارت مستقیم بودند. آنان طی این مدت چهار معاینه حضوری موقت در مراکز درمانی داشتند. این واکسن موجب تولید آنتی‌بادی و پاسخ ایمنی سلولی به کووید-۱۹ می‌شود. داوطلبان همچنین باید تا ۶ ماه تحت معاینه قرار گیرند.

Ad۵-nCoV اولین واکسن ویروس کرونا مبتنی بر آدنوویروس در یک آزمایش بالینی در چین، نخستین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را در این کشور دریافت کرده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پولیپ بینی، عوامل ایجاد/ درمان دارویی (سینوپرت)

د دسامبر 7 , 2020
تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به سینوزیت دارای رینیت (آلرژیک یا غیرآلرژیک)، پولیپ بینی یا مخاط متورم هستند. پولیپ توده های غیرسرطانی هستند که معمولا بدون درد هستند. این توده ها می توانند در درون حفره های بینی یا داخل سینوس ها رشد کنند و در صورت بزرگ شدن می […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000