برگزاری کنسرت آنلاین به مناسبت ۲۵۰ سالگی بتهوون

5fcba6b908276_5fcba6b908278 شرکت گوگل به مناسبت دویست‌وپنجاهمین سالروز تولد «لودویگ فان بتهوون» آهنگساز معروف آلمانی یک کنسرت آنلاین میان‌قاره‌ای برگزار کرد.

به گزارش خبر فوری از پایگاه اطلاع‌رسانی یاهو، اگر لودویگ فان بتهوون هنوز زنده بود، هفدهم دسامبر (۲۷ آذر ۹۹) ۲۵۰ ساله می‌شد. شرکت گوگل به همین مناسبت ترتیبی داده تا علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک بتوانند سالروز تولد این آهنگساز معروف را با استفاده از برنامه Google Arts & Culture روی گوشی موبایل خود و به صورت برخط جشن بگیرند.

در این برنامه، طیف گوناگونی از تجربیات در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که به روایت و بازگویی زندگی بتهوون و تاثیری که بر دنیای موسیقی داشت، اختصاص دارند. یکی از این قسمتها درباره داستان کمتر شنیده شده جورج بریج‌تاور است، ویولنیست سیاه‌پوستی که بتهوون سونات ویولن شماره ۹ خود را به وی تقدیم کرد. بخش دیگری از این مجموعه نیز به جزئیات تاثیر بتهوون بر موسیقی مدرن می‌پردازد اما مهمترین قسمت این مراسم، کنسرتی بود که روز سوم دسامبر (۱۳آذر ۹۹) به صورت برخط از یوتیوب پخش شد.

ماجرا از این قرار بود که مارین اسلوپ (Marin Aslop) نوازنده ویولن و رهبر ارکستر آمریکایی پیش از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود یک تور کنسرت یک ساله مختص بتهوون برگزار کند، اجراهایی در ۶ قاره جهان نیز در این برنامه گنجانده شده بود. اما همه‌گیری کرونا در جهان اتفاق افتاد و پیاده سازی این ایده را غیرممکن کرد. بنابراین متولیان این طرح تصمیم گرفتند بهترین گزینه جایگزین را عملی کنند و یک کنسرت برخط با حضور ۱۰ ارکستر از بخش‌های مختلف جهان برگزار کنند. پیش از برگزاری این کنسرت که سرود شادی (Ode to Joy) نام داشت، از هنرمندان جهان خواسته شد ویدئوهایی که باعث شادیشان می‌شود را با دست‌اندرکاران برنامه به اشتراک بگذارند، منتخبی از این ویدئوها در حین برگزاری کنسرت پخش شد.

رمان گرافیکی سمفونی آخر، هدیه اصلی تولد بتهوون

شرکت زد تو کامیکس (Z۲ Comics) چندی پیش به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد این ستاره موسیقی کلاسیک، از انتشار رمان گرافیکی سمفونی آخر: گلچینی از زندگی بتهوون (Final Symphony: A Beethoven Anthology) خبر داد.

این رمان که در همکاری با گروه موسیقی یونیورسال تهیه شده، داستان زندگی بتهوون را روایت می‌کند و در آن چند هنرمند مشهور در سطح جهانی از رویدادهای مهم زندگی این آهنگساز مطرح یاد خواهند کرد. این کتاب در کنار یکی از جامع‌ترین مجموعه آثار بتهوون یک ماه پیش از ۲۵۰ همین سالروز تولد وی، منتشر شد.

رمان گرافیکی سمفونی آخر: گلچینی از زندگی بتهوون به قلم براندن مونت‌کلر (Brandon Montclare) نوشته شده و طراحی روی جلد آن نیز طرحی از دیوید مک (David Mack) است.

بتهوون موسیقی‌دان و آهنگساز شهیر آلمانی در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی بود که با وجود ناشنوایی آثار قابل توجهی را در زمینه موسیقی برجای گذاشت. وی در ۲۶ مارس ۱۸۲۷ در حالی که تنها ۵۶ سال سن داشت، در اثر نارسایی کبد درگذشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکسیناسیون افراد در معرض خطر کرونا، در مسکو آغاز شد

ش دسامبر 5 , 2020
کارگروه کروناویروس شهر مسکو روز شنبه توزیع واکسن کرونای اسپوتنیک V را از طریق ۷۰ کلینیک در این شهر برای افراد در معرض بیشترین خطر کرونا، آغاز کرد. این واکسن ساخت روسیه در ابتدا در اختیار پزشکان و سایر کارکنان پزشکی، آموزگاران و مددکاران اجتماعی قرار می‌گیرد، چرا که این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000