دو تصویر منتشر نشده از پشت صحنه‌ی فیلم “سرب”

5faabc710b176_5faabc710b179 آرش اسلامی فرزند هادی اسلامی بازیگر اصلی فیلم سرب از اتفاقات فیلم می گوید.

فیلم سرب، یکی از خاطره‌انگیز و مهم‌ترین فیلم‌های پدر بود. او در این فیلم نقش (نوری)خبرنگاری را بازی می کرد که در روزنامه «مرد امروز » مشغول به‌کار است.

آرش اسلامی: مسعود کیمیایی در فیلم‌هایش قانونی داشت که اگر بازیگر قرار بود کتک بخورد، لازم بود صحنه به طور واقعی اجرا شود.

در فیلم سرب و در آن سکانس معروف درگیری جلوی سینما ـ پدرم ـ هادی اسلامی کاملا واقعی با مرحوم نرسی گرگیا و بقیه درگیر شد.

آن روز من و پولاد کیمیایی هم پشت صحنه بودیم. یادم می آید بعد از آن سکانس پدر آسیب دیده بود و دنده و کمرش دچار مشکل شده بود، ولی در عوض صحنه خیلی طبیعی و عالی از آب در آمد.

فیلم سرب، یکی از خاطره‌انگیز و مهم‌ترین فیلم‌های پدر بود. او در این فیلم نقش (نوری)خبرنگاری را بازی می کرد که در روزنامه «مرد امروز » مشغول به‌کار است. در واقع پدر با این فیلم ادای دینی به آقای «عباس جوانمرد» کرد. چرا که جوانمرد خود، توسط «دکتر حسین بنایی» که دستی بر آتش روزنامه مرد امروز داشت… به دنیای هنر معرفی شده بود.

از این نظر، پدر احساس وظیفه‌ای نسبت به عباس جوانمرد و به تبع آن به حسین بنایی داشت. نقشی که در سرب به پدر سپرده شد، نقشی بود که در دنیای واقعی به آن احساس تعلق و دین داشت.

آشنایی پدر با عباس جوانمرد از نمایش درخشان «زیر گذر لوطی صالح» شروع شد. در آن دوره هادی اسلامی به عنوان نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر در این نمایش ظاهر شد. نمایش در انجمن ایران ـ آمریکا روی صحنه برده شد و پس از آن بود که آقای جوانمرد استعداد پدر در بازیگری را ستود و سرآغازی شد برای همکاری‌های بزرگ‌تر.

آقای جوانمرد در آن سال‌ها سرپرست گروه هنر ملی بود و برای نخستین اجرای نمایش«زیر گذر لوطی صالح» به سالن انجمن ایران آمریکا دعوت شد. او بعد از این اجرا تصمیم گرفت تا از هنرمندان جوان حمایت کند.

به این صورت بود که گروه تئاتر «جاوید» به ‌سرپرستی هادی اسلامی ــ و در واقع گروه دوم هنر ملی ــ شکل گرفت و افرادی همچون هادی اسلامی، خسرو شکیبایی و سیروس گرجستانی از این گروه به دنیای حرفه‌ای هنر و سینما وارد شدند.

پس از انقلاب و با فیلم سرب، همان‌طور که اشاره شد، پدر به بزرگانی که حامی هنرمندان جوان بودند، ادای دین کرد. این فیلم مورد استقبال گسترده مردم و منتقدان شد و در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۶۷ در پنج رشته نامزد سیمرغ و در سه رشته موفق به دریافت سیمرغ شد. اما آنچه کمتر به آن اشاره و تقریبا در سکوت رسانه‌ها به فراموشی سپرده شد، جایزه معتبر خارجی بود که هادی اسلامی برای بازی در فیلم سرب کسب کرد؛ جایزه‌ای که شاید اولین جایزه بین المللی یک بازیگر ایرانی بعد از انقلاب باشد.

پدر در سال ۱۳۸۳، یعنی ۹سال بعد از خاموشی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از چهل و دومین جشنواره معتبر بین‌المللی فیلم نیویورک کسب کرد. جایزه‌ای که هنوز به دست خانواده نرسیده ولی آقای سبوکی (تهیه‌کننده فیلم)سال گذشته قول داد تا آن را به دست ما برساند.

*این تصاویر برای نخستین بار در سایت روزگار منتشر شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ادعای عجیب پومپئو/ انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت بعدی ترامپ

س نوامبر 10 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.» «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره روند انتقال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000