توافق آتش‌بس جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

سیاسی/ بین الملل 5f8b40d66dfea_2020-10-17_22-37 ارمنستان از توافق آتش‌بس جدید با جمهوری آذربایجان خبر داد که این آتش‌بس از نیمه شب اجرایی خواهد شد.

ارمنستان شامگاه شنبه از توافق آتش‌بس جدید با آذربایجان خبر داد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این توافق آتش‌بس جدید از ساعت 0:0 روز هجدهم اکتبر (27 مهرماه) آغاز می‌شود.

این آتش‌بس در حالی اعلام می‌شود که بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

خبر آتش بس میان باکو و ایروان در حالی منتشر می‌شود که از صبح امروز گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره‌باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه و «مینگه‌چویر» خبر دادند.

در پی آن، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان را خواهد گرفت و پس از آن باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

در شرایط التهاب ارزی، تصمیمی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما نمی‌گیریم

ش اکتبر 17 , 2020
وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیمات برای تغییر نرخ بلیت هواپیما گفت: هیچ دلیلی ندارد که الان و در این شرایط ارزی، تصمیم گیری قیمتی را انجام دهیم و با تصمیم شتابزده التهاب در جامعه ایجاد کنیم. محمد اسلامی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: موضوع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000