سیگنال پیروزی بایدن به بازار نفت چیست؟

5f8ab6d30fe91_5f8ab6d30fe93 طبق گزارش اس پی گلوبال پلتس، اگر دموکراتها برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشند، تولید نفت خام این کشور تا ۲۰۲۴ دو میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت و این یعنی وابستگی بیشتر بازار جهانی به نفت خاورمیانه.

طبق گفته متخصصان صنعت نفت، کاهش تولید نفت آمریکا باعث می‌شود بازار جهانی نفت بیش از پیش وابسته به خاورمیانه باشد.

طبق گزارش اس پی گلوبال پلتس، تولید نفت شیل آمریکا 900 هزار بشکه در روز در 2020 کاهش یافته و 1.1 میلیون بشکه دیگر هم در 2021 پایین می‌آید.

کریس میدگلی، مدیر بخش تحلیل موسسه گلوبال پلتس می‌گوید:«با بهبود تقاضای نفت، اوپک باید کمبود عرضه آن را جبران کند. البته بخشی از این کاهش تولید را کشورهای غیرعضو اوپک مثل کانادا و برزیل و تولیدکنندگانی از شمال اروپا جبران خواهند کرد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، متوسط تولید نفت خام این کشور در هفته منتهی به نهم اکتبر برابر با 10.5 میلیون بشکه در روز بوده، در حالی که آمریکا در فوریه و مارس سال جاری میلادی 13 میلیون بشکه در روز تولید کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند متوسط تولید نفت خام این کشور در 2020 برابر با 11.5 میلیون بشکه در روز باشد که کمتر از 12.2 میلیون بشکه تولید شده در 2019 است. آمریکا در 2021 احتمالا 11.1 میلیون بشکه در روز تولید خواهد کرد.
طبق گزارش اس پی گلوبال پلتس، اگر دموکراتها برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشند، تولید نفت خام این کشور تا 2024 دو میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

طبق گزارش دورنمای جهانی نفت اوپک در 2020، تولید نفت آمریکا در بلند مدت به اوج پیش‌بینی شده در سال‌های قبل نخواهد رسید و احتمالاً در 2030 به بالاترین حد خود می‌رسد و در این بین، اوپک باید کمبود عرضه نفت را جبران کند.

وابستگی بالا به عرضه نفت خاورمیانه خبر بدی برای قیمت نفت است چون تولید نفت خام لیبی رو به افزایش است و در صورت از سرگیری مذاکرات آمریکا با ایران، تولید نفت این کشور هم به سطح قبلی باز خواهد گشت.همچنین قرار است اوپک از ژانویه 2021 تولید نفت خود را افزایش دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برخورد با نقض مقررات ستاد کرونا از سوی صنوف/ اعلام صنوف دارای محدودیت

ش اکتبر 17 , 2020
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با اشاره به تمدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت از برخورد با موارد نقض مقررات از سوی صنوف خبر داد. سرهنگ نادر مرادی با بیان اینکه با تصمیم ستاد مقابله با کرونا دراستان تهران تمام محدودیت‌های ابلاغی در هفته گذشته از روز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000