دلایل جهش قیمت طلا و ارز مشخص شد

5f890db1bff92_5f890db1bff95 در سومین هفته مهر ۹۹ نرخ ارز و سکه با افزایش چشمگیری همراه بود و شاخص بازار سرمایه نیز رشد کرد.

سومین هفته مهر ۹۹با افزایش چشمگیر نرخ ارز و سکه آغاز شد به طوری که در ابتدای هفته شاهد افزایش نرخ دلار و یورو در بازار آزاد بوده ایم که البته در روزهای بعد نرخ آن اندکی کاهش یافت اما این روند پایدار نماند و در ساعات پایانی معاملات روند قیمت ها با افزایش همراه بود. از طرف دیگر بازار طلا و سکه نیز همسو با بازار ارز پیش رفت و با افزایش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافت.

بازار سرمایه نیز در سومین هفته مهر با اُفت شاخص فعالیت خود را شروع کرد اما این روند در ساعت بعدی معاملات ادامه دار نبود و شاهد افزایش شاخص کل بعد از چند ساعت بودیم که البته رشد آن با شیب ملایم همراه بود اما در روزهای پایانی هفته شاخص به طور کلی با اُفت مواجه شد.

دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومانی شد

در سومین هفته مهر ۹۹ نرخ دلار در بازار روند صعودی داشت به طوری که قیمت دلار و یورو در اولین روز هفته به ترتیب ۲۹ هزار و ۸۰۰ و ۳۴ هزار و ۹۵۰ تومان بود که در آخرین روز معاملات هفته نخ دلار به ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و یورو نیز با قیمت ۳۷ هزار و ۲۵۰ به فروش رسید.

نرخ سکه از کانال ۱۶ میلیون تومانی عبور کرد

روند قیمت نرخ سکه و طلا در سومین هفته مهر ۹۹ همسو با بازار ارز پیش رفتن به طوری که سکه از نرخ ۱۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان به مبلغ ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار از قیمت یک میلیون ۳۹۱ هزا تومانی به یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

افزایش تقاضا به افزایش حباب سکه دامن زد

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: در سومین هفته مهر ۹۹ قیمت اونس جهانی به طور متوسط ۳۰ دلار کاهش یافت، که با وجود آن قیمت طلا و سکه با افزایش چشمگیری همراه بود این در حالی است که قیمت دلار در این هفته حدود یک هزار و ۱۵۰ تومان در بازار آزاد افزایش یافت.

او افزود: با توجه به اینکه افزایش نرخ ارز بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت، سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید که این رقم بیانگر افزایش یک میلیون تومانی در یک هفته است.

کشتی آرای تصریح کرد: نیم سکه حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ ۸ میلیون و ۹۵۰ تومان به فروش رسید همچنین ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون تومان رسید و سکه یک گرمی با مبلغ ۳ میلیون تومان داد و ستد شد و حدود ۳۰۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته گران شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۵۶ هزار تومانی به یک میلیون و ۴۷۲ هزار تومان رسیده است.

او گفت: به طور کلی قیمت طلا و سکه در سومین هفته مهر افزایش یافته است که افزایش تقاضا در بازار باعث ایجاد حباب در قیمت سکه شده است به طوری که نرخ حباب سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای افزود: افزایش قیمت ارز باعث سیر صعودی نرخ طلا و سکه شده است که در این هفته به طور متوسط حدود ۶.۵ درصد نرخ سکه رشد داشته است.

او گفت: عواملی که بر قیمت طلا و سکه تأثیرگذار هستند قابل پیش بینی نیستند چراکه به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی کرد که روند نرخ طلا و سکه در روز‌های آینده چگونه خواهد بود.

بازار سرمایه همچنان در فاز اصلاح قیمت

حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه درباره اُفت شاخص کل بورس گفت: بازار سرمایه در سومین هفته مهر با رشد شاخص شروع به کار کرد، اما در رو‌های پایانی هفته شاهد روند نزولی بازار بوده ایم که علت آن را می‌توان اصلاح قیمت سهام‌ها دانست که همین امر سبب شده است که بازار دارای یک روند مشخص نباشد و همراه با اُفت و خیز شاخص رو به رو شود.

او افزود: با توجه به اینکه بورس با نوسان همراه است امکان رشد و اُفت شاخص در کوتاه مدت وجود دارد که هم اکنون افراد ترجیح می‌دهند سهام خود با ۱۰ تا ۱۵ درصد سود بفروشند چراکه باید منتظر بود و دید تغییرات اقتصادی در سطح کلان چه تأثیری بر بازار خواهد گذاشت که البته انتخابات آمریکا بر بازار‌های جهانی تأثیر می‌گذارد و ممکن است بازار ایران اثر گذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه که با نوسان همراه است نمی‌توان برای بلند مدت روند بازار را پیش بینی کرد.

او تصریح کرد: یکی از دلایل دیگر نوسان در بازار سرمایه را می‌توان رشد شتابان شاخص بورس در چند ماه گذشته مخصوصا در مرداد ۹۹دانست که به همین دلیل بازار در ۳ ماه گذشته وارد فاز اصلاح قیمت سهام‌ها شده است چراکه در ۵ ماهی که شاخص بورس به شدت رشد کرد، قیمت برخی سهام‌ها غیر واقعی شد که در حال حاضر بخشی از آن اصلاح شده است و ۶۰ در صد سهام‌ها کاهش قیمت داشتند.

ثابت گفت: دوران اصلاح قیمت سبب می‌شود قیمت سهام‌ها واقعی‌تر شوند و می‌تواند فرصت مناسبی باشد که قیمت واقعی سهام‌ها بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار و نرخ ذاتی آن کشف شود که در پی آن به نظر می‌رسد در اوایل فصل زمستان وضعیت بورس بهتر شود و روند صعودی در پیش بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: در حال حاضر دور از انتظار است که روند بازار سرمایه با شیب تند همراه باشد و این موضوع بیانگر آن است که شاخص کل در کوتاه مدت با شیب ملایمی افزایش یا کاهش می‌یابد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ادعاهای عجیب بازیگران و خواننده‌های معروف در مورد موجودات فضایی

ج اکتبر 16 , 2020
بسیاری از افراد علاقه‌مند به شنیدن اخباری درباره چیستی موجودات فضایی و بیگانه هستند؛ حال آنکه برخی ادعا می‌کنند این موجودات را دیده‌اند. وجود موجودات بیگانه همواره یک مسئله حل نشدنی برای انسان بوده و هست. تا به امروز بیش از یک میلیون نفر وجود موجودات بیگانه را گزارش کرده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000