رئیس جمهوری قرقیزستان استعفا کرد

سیاسی/ بین الملل 5f880ea553953_2020-10-15_12-26 رئیس جمهوری قرقیزستان امروز (پنجشنبه) در پی ناآرامی‌های پس از انتخابات پارلمانی یکشنبه هفته گذشته از مقام خود کناره گیری کرد.

سورونبای جینبکوف در بیانیه‌ای با اشاره به ادامه‌ تنش‌های سیاسی در قرقیزستان تاکید کرد که حفظ تمامیت کشور و اتحاد مردم و آرامش جامعه برای او بالاترین اولویت است. وی همچنین از طرف‌های منازعه سیاسی خواست که به اقدامات تحریک‌آمیز پایان بدهند.

رئیس جمهوری قرقیزستان روز جمعه گذشته با اعلام وضع اضطراری در شهر«بیشکک» پایتخت این کشور، از ارتش خواسته بودتا به ناآرامی‌های انتخاباتی ودرگیری خیابانی هواداران احزاب سیاسی پایان دهد.

ناآرامی‌های قرقیزستان پس از برگزاری انتخابات پارلمانی روز یکشنبه 13 مهرماه آغاز شد. بر اساس نتایج اعلام شده، چهار حزب به پارلمان راه یافته و ۱۲ حزب دیگر حد نصاب ۷ درصد آرا برای ورود به این پارلمان ۱۲۰ نفری این کشور را کسب نکرده بودند. کمیسیون انتخابات قرقیزستان روز سه‌شنبه 15 مهرماه در پی تظاهرات و ناآرامی‌ها نتیجه انتخابات پارلمانی را باطل کرد.
در ناآرامی‌های شب پس از انتخابات در بیشکک که بنا به گزارش‌ها یک کشته و ۵۹۰ زخمی برجا گذاشته است، معترضان وارد ساختمان پارلمان و برخی مراکز دولتی شدند و «المازبیگ اتامبایف» رییس جمهوری پیشین را که به اتهام فساد در زندان بود، آزاد کردند هر چند او روز شنبه این هفته مجددا بازداشت و روانه زندان شد.
معترضان با یورش به پارلمان و ساختمان های دولتی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد و همچنین کناره‌گیری سورنبای جینبکوف، رئیس جمهوری شده بودند.آنها می‌گویند در انتخابات تقلب شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چطور به کمک اینترنت و با بودجه محدود، بهترین هدیه را برای دوستان خود خریداری کنیم؟

پ اکتبر 15 , 2020
در مواقعی که موضوع مالی مطرح نیست، قطعاً هدیه خریدن را می‌توان یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا محسوب کرد، چرا که خوشحال کردن کسانی که دوستشان داریم همواره باعث خوشحالی ما خواهد شد. اما اگر قصد داشته باشید با بودجه محدودی هدیه خریداری کنید، احتمالاٌ اندکی از میزان جذابیت این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000