بدترین اشتباهات هنگام استفاده از ماسک صورت

5f8448f4442f4_2020-10-12_15-45

اگر می‌خواهید از ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن جلوگیری کنید، یک کار مهم وجود دارد که باید انجام دهید: هر بار که در جمع هستید، از ماسک صورت استفاده کنید، اما این موضوع نیز مهم است که از ماسک به درستی استفاده کنید.

انجام برخی اشتباهات ساده می‌تواند هدف از ماسک زدن را شکست دهد. اما این اشتباهات شامل چه مواردی است؟

ماسک صورت

دو بار نپوشید

اگر از ماسک یکبار مصرف استفاده می‌کنید، پس از حضور در خانه آن را دور بیندازید و اگر ماسک پارچه‌ای دارید، بعد از پوشیدن هر روز آن را بشویید.

ماسک

فراموش نکنید که آن را بشویید

بعد از اینکه ماسک را در محوطه‌های عمومی پوشیدید، احتمالاً آلوده شده و نیاز به شستشو داشته باشد؛ بنابراین در شستشوی ماسک دقت کنید.

لمس

آن را با دست‌های آلوده لمس نکنید

قبل از استفاده از ماسک، دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و در حالی که آن را پوشیده اید، دستان خود را از صورتتان دور نگه دارید. اگر دستان شما حاوی ویروس کرونا یا میکروب‌های دیگر باشد و سطح ماسک را لمس یا خراش دهید، می‌توانید به طور بالقوه در میکروب‌ها نفس بکشید.

اسپری

به آن مواد شیمیایی اسپری نکنید

سعی نکنید پارچه یا ماسک کاغذی را با اسپری ضدعفونی اسپری کنید چرا که تنفس در یک ماسک آکنده شده از مواد شیمیایی خطرناک است.

رطوبت

اجازه ندهید مرطوب شود

هنگامی که ماسک صورت مرطوب می‌شود، از تأثیر کمتری برخوردار می‌شود. اگر چیزی ماسک شما را مرطوب کرد، آن را با یک ماسک جدید جایگزین کنید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیا سلول‌های ایمنی با کرونا همدست شده‌اند؟

د اکتبر 12 , 2020
محققان "کالج سلطنتی لندن" در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان سلول‌های ایمنی بیش فعال و کووید-۱۹ شدید خبر داده‌اند. نمونه‌های بدست آمده از ریه‌های بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می‌دهد نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن می‌تواند یکی از مکانیسم‌های ابتلا به کووید-۱۹ شدید باشد. بسیاری از افراد هنگام آلوده شدن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000