مراسم تدفین نغمه خوان ربنا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد

5f82d78d9ddff_5f82d78d9de01 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم خاکسپاری استاد شجریان با حضور خانواده استاد، مسئولان، هنرمندان فرهیخته و مردم علاقمند باشکوه تمام برگزار شد.

جعفر مروارید ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم استاد شجریان و همه علاقه‌مندان به ایشان اظهار کرد: استاد شجریان میراث جاودان این مرز و بوم است. او دل در گرو فرهنگ ایران زمین داشت و فرهنگ خردورزی ایرانیان را تعمیق بخشید و با انتقال هنرمندانه پیام معنویت و حکمت که در اشعار بزرگان شعر و ادب متجلی بود، نقش بی‌بدیلی در جامعه موسیقایی در قرون اخیر داشت. خاکسپاری ایشان در توس و آرامگاه فردوسی، نشان از علاقه ایشان به شعر و ادب پارسی دارد، دیروز فرزند خراسان در وطنش آرام گرفت.

وی افزود: برگزاری مراسم تدفین استاد شجریان در آرامگاه توس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تمام‌ سعی مدیریت استان بر این بود که نظر خانواده استاد، لحاظ شود و به همین دلیل تا رسیدن خانواده استاد به مشهد، برنامه‌ریزی برای زمان برگزاری مراسم انجام نشد، همچنین مکان خاکسپاری بنا به نظر خانواده محترم ایشان تغییر کرد. پس از حضور خانواده استاد در مشهد جلسه‌ای با ایشان و سایر نهادهای مسئول برگزار و مقرر شد مراسم ساعت ۸ شنبه، ۱۹ مهر ماه، برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: مراسم، با حضور خانواده استاد و خیل وسیع هنرمندان و مردم هنردوست، در زمان مقرر آغاز شد و به دلیل محدودیت حضور در آرامگاه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمهیدات لازم در جلوخان فردوسی انجام شد و مراسم برای علاقه‌مندانی که بیرون آرامگاه بودند، به صورت مستقیم پخش شد.

مروارید اضافه کرد: پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی در این مراسم حضور داشتند. استادان پیرنیاکان، نوربخش، شکارچی در این مراسم، سخنرانی کردند. سالار عقیلی، وحید تاج، سهراب پورناظری و سایر اساتید موسیقی نیز در این مراسم حضور داشتند. خانواده محترم استاد، حضوری موثر از ابتدا تا انتهای برنامه داشتند. همایون شجریان با سخنرانی در مراسم، یادآور استاد شجریان و آرام‌بخش برای مردم علاقه‌مند به استاد بود.

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وی از نهادهایی که در برگزاری مراسم همکاری کردند تشکر کرد و گفت: استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، نهادهای خدوم نظامی و انتظامی، فرمانداری مشهد مقدس، اصحاب رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر، همه در برگزاری این مراسم نهایت تلاش خود را انجام دادند تا مراسمی در شان استاد برگزار شود؛ جا دارد از این همراهی و همکاری تقدیر و تشکر کنم و نیز از مردم فهیم و هنرجوی ایران که مشتاقانه، به روح استاد شجریان ادای احترام کردند، تشکر می‌کنم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نماینده ادوار سردشت و پیرانشهر بر اثر کرونا در گذشت

ی اکتبر 11 , 2020
سیاسی/ مجلس فرماندار سردشت گفت: "محمد کریمیان" نماینده ادوار شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. اقصی نخشی‌پور با بیان اینکه این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از چندین روز بستری در بیمارستان، امروز فوت کرد، افزود: وی در دوره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000