تغییر وضعیت در بازار ارز/ برخورد دلار به سد سخت مقاومتی

5f819f8fe271f_5f819f8fe2722 بازار ارز امروز با ازدحام قابل توجه خریداران دلار در عین کاهش شدید فروش از سوی صرافان روبروست .

صف‌های طویل در مقابل صرافی‌های بانکی برای خرید دلار و سایر ارزها در حالی شکل گرفته است که این صرافان با استناد به اینکه اسکناس ارزی ندارند، نمی‌توانند پاسخگوی تقاضای شکل گرفته در بازار باشند .

در دیگر سو دلالان که در ساعات ابتدایی روز قیمت های عجیب و غریبی را برای فروش دلار و سایر ارزها اعلام می کردند، در میانه روز اندکی عقب نشسته و در مرز ۳۱هزار تومان قیمت های خود را اعلام می کنند .

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی برابر با ۲۹ هزار و ۹۵۰ تومان است . قیت دلار در ساعات ابتدایی روز در صرافی‌های بانکی برابر با ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود اما تا کنون افزایشی ۱۵۰ تومانی را تجربه کرده است .

بسیاری از فعالان بازار می گویند جو روانی شکل گرفته در بازار در اثر اعلام تحریم های ثانویه علیه بانک های ایرانی در حال تخلیه است و بازار به زودی به وضعیت عادی ورود خواهد کرد .

معامله گران مرز ۳۰ هزار تومانی را مرز روانی مهم و سدی قوی برای قیمت دلار اعلام کردند و معتقدند دلار در صرافی های بانکی در یک قدمی این مرز قرار دارد و افزایش قیمت‌ها می‌تواند زمینه را برای شکسته شدن مرز در بازار فراهم نماید.

روز پنجشنبه وزارت خزارنه داری امریکا ۱۸ بانک تحریمی ایران را مورد تحریم ثانویه قرار داد.

در حال حاضر تقاضا در بازار ارز بالا و عرضه در پایین‌ترین حد خود قرار دارد چرا که بسیاری از معامله‌گران در فروش محتاط ‌تر شده اند . همین امتناع از عرضه زمینه را برای افزایش بیش از پیش قیمت فراهم کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اگر سخنی با آقای روحانی دارید، به دوربین خبرفوری بگویید

ش اکتبر 10 , 2020
واکنش غیرمنتظره مردم به لغو جلسه سران قوا توسط روحانی آقای رئیس جمهور…! لغو جلسه برنامه‌ریزی شده سران سه قوه از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، خبرساز شده است؛ یکی می‌گوید دلیل این کارش نمایش ایستادگی در کنار مردم است اما دیگری دلیل لغو جلسه سران را اجرای پروتکل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000