ابتلا به عفونت حاد در کرونا نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است

5f815fae0ccc6_2020-10-10_10-45

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در بروز بیماری با علایم شدید احتمال وخامت بیماری و ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است.

فیض الله برزگر اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است که در اثر آلودگی به ویروس آنفلوآنزا ایجاد می شود.

وی ادامه داد: شایعترین یافته های بالینی این بیماری شامل تب با شروع ناگهانی و لرز، سرفه، گلودرد، کسالت، سردرد و درد عضلانی و مفصلی که می تواند با استفراغ و اسهال همراه باشد البته این علائم در گروه های خاصی نظیر شیرخواران و افراد سالمند و مبتلایان به نقایص ایمنی ممکن است به صورت غیر معمول و گاها شدید ظاهر شود.

برزگر درخصوص عوارض بیماری آنفلوآنزا گفت: عوارض آن می تواند به صورت پنومونی (ذات الریه)، سینوزیت، التهاب گوش میانی، عوارض قلبی مثل التهاب عضله قلب و پرده دور آن و حتی عوارض عصبی به صورت آنسفالیت حاد و تشنج بروز کند.

وی عنوان کرد: کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای مزمن داشته و یا به ضعف ایمنی مبتلا هستند، بیشتر از همه در خطر ابتلا به آنفولانزای شدید قرار دارند.

برزگر مرگ و میر ناشی از کووید-19 را از آنفلوآنزا، به ویژه آنفلوآنزا فصلی، بیشتر خواند و گفت: با این حال، نرخ مرگ‌ومیر تا حدود زیادی به میزان رعایت نکات بهداشتی و درمانی و کیفیت آن بستگی دارد.

برزگر با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در کرونا و آنفلوآنزا مشترک است، خاطرنشان کرد: اگر همه نکاتی که برای بیماری کرونا لازم است مانند ماسک، شستن مرتب دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مردم رعایت کنند خطر ابتلا به بیماری کرونا و همچنین آنفلوآنزا کاهش می یابد و از مردم مخصوصا نسل جوان درخواست داریم بخاطر سلامت خانواده خودشان در زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها نهایت دقت را داشته باشند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مناظره دوم «ترامپ» و «بایدن» لغو شد/ واکنش ستاد انتخاباتی ترامپ به توقف مناظره

ش اکتبر 10 , 2020
سیاسی/ بین الملل مناظره دوم «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به درخواست کمیسیون مناظرات لغو شد. کمیسیون مناظرات ریاست ‌جمهوری آمریکا مناظره دوم بین دونالد ترامپ و جو بایدن در 15 اکتبر را لغو کرده است. این در حالی است که کمیسیون مناظرات ریاست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000