بازگشت اسپانیا و فرانسه به جمع ۱۰ کشور اول

5f815c958898e_5f815c9588991

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۷ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۷۲ هزار و ۸۲۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۴۹۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از ۷.۸ میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۱۸ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند و در حال حاضر شمار مبتلایان در هند از ۶.۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هفت میلیون و ۸۹۴ هزار و ۴۷۸ مبتلا، ۲۱۸ هزار و ۶۴۸ قربانی

۲. هند شش میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۲۳ مبتلا، ۱۰۷ هزار و ۴۵۰ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۵۷ هزار و ۱۹۰ مبتلا، ۱۴۹ هزار و ۶۹۲ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۳۸ مبتلا، ۲۲ هزار و ۲۵۷ قربانی

۵. کلمبیا ۸۹۴ هزار و ۳۰۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۴۹۵ قربانی

۶. اسپانیا ۸۹۰ هزار و ۳۶۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۲۹ قربانی

۷. آرژانتین ۸۷۱ هزار و ۴۶۸ مبتلا، ۲۳ هزار و ۲۲۵ قربانی

۸. پرو ۸۴۳ هزار و ۳۵۵ مبتلا، ۳۳ هزار و ۱۵۸ قربانی

۹. مکزیک ۸۰۹ هزار و ۷۵۱ مبتلا، ۸۳ هزار و ۵۰۷ قربانی

۱۰. فرانسه ۶۹۱ هزار و ۹۷۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۵۸۳ قربانی

پس از آن کشورهای آفریقای جنوبی با ۶۸۸ هزار و ۳۵۲ مبتلا، انگلیس با ۵۷۵ هزار و ۶۷۹ مبتلا، ایران با ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ مبتلا، شیلی با ۴۷۷ هزار و ۷۶۹ مبتلا، عراق با ۳۹۷ هزار و ۷۸۰ مبتلا، بنگلادش با ۳۷۵ هزار و ۸۷۰ مبتلا، ایتالیا با ۳۴۳ هزار و ۷۷۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۸ هزار و ۵۳۹ مبتلا، فیلیپین با ۳۳۴ هزار و ۷۷۰ مبتلا، ترکیه با ۳۳۲ هزار و ۳۸۲ مبتلا، اندونزی با ۳۲۴ هزار و ۶۵۸ مبتلا، آلمان با ۳۲۰ هزار و ۴۷۸ مبتلا، پاکستان با ۳۱۸ هزار و ۲۶۶ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۸۷ هزار و ۸۵۸ مبتلا، اوکراین با ۲۵۰ هزار و ۵۳۸ مبتلا، کانادا با ۱۷۸ هزار و ۱۱۷ مبتلا، هلند با ۱۶۱ هزار و ۷۸۱ مبتلا، بلژیک با ۱۴۸ هزار و ۹۸۱ مبتلا، رومانی با ۱۴۸ هزار و ۸۸۶ مبتلا، مراکش با ۱۴۶ هزار و ۳۹۸ مبتلا، اکوادور با ۱۴۵ هزار و ۸۴۸ مبتلا، بولیوی با ۱۳۸ هزار و ۲۲۶ مبتلا، قطر با ۱۲۷ هزار و ۶۰۰ مبتلا، پاناما با ۱۱۸ هزار و ۸۴۱ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۷ هزار و ۴۵۷ مبتلا، لهستان با ۱۱۶ هزار و ۳۳۸ مبتلا، کویت با ۱۱۰ هزار و ۷۶ مبتلا، جمهوری چک با ۱۰۹ هزار و ۳۷۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۸ هزار و ۶۶۳ مبتلا، مصر با ۱۰۴ هزار و ۲۶۲ مبتلا، عمان با ۱۰۴ هزار و ۱۲۹ مبتلا، امارات متحده عربی با ۱۰۴ هزار و ۴ مبتلا و نپال با ۱۰۰ هزار و ۶۷۶ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آزمایش واکسن جدید کرونا که ویروس آنفلوآنزا را نیز از بین می‌برد

ش اکتبر 10 , 2020
ممکن است حداقل یک واکسن کرونا برای استفاده اضطراری تا پایان سال در آمریکا و اتحادیه اروپا تایید شود تا با کمک آن گروه‌های در معرض خطر در برابر کرونا ایمن شوند. با دسترسی به واکسن‌های بیشتر، کمپین‌های واکسیناسیون گسترده‌تری در ماه‌های اول سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان فعالیت خود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000