۲۰ مسافر قطر ایر ویز شب گذشته به خاطر ناهماهنگی نقره داغ شدند

5f7ec35c96b4e_5f7ec35c96b52 شب گذشته پرواز تهران دوحه با ایرلاین قطری به دلیل ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی صحیح، باعث جاماندن ۲۰ مسافری شد که بلیت های چند ده میلیون تومانی خریداری کرده بودند.

شب گذشته پرواز شماره ۴۹۹ ساعت ۲۲:۴۰ تهران-دوحه ۲۰ تن از مسافران شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، به دلیل عدم اطلاع‌رسانی این شرکت هواپیمایی مبنی بر لغو مجوز یکی از آزمایشگاه‌های داخل لیست این شرکت، اجازه پرواز نیافتند.

یکی از مسافران این پرواز در گفت وگو با اظهار داشت: باوجود گرانی بلیت‌ها، شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، لغو مجوز آزمایشگاه «ک…» برای دریافت تست منفی را اطلاع‌رسانی نکرده بود و بسیاری از مسافران که تاییدیه این آزمایشگاه را داشتند، ساعت‌ها بلاتکلیف در فرودگاه امام خمینی (ره) منتظر پیگیری وضعیت خود بودند. ما ۵ اکتبر (۱۴ مهر) تست داده بودیم حال آنکه ایرلاین قطری ۶ اکتبر آزمایشگاه را از لیست خارج کرده است و لذا همه آزمایش‌های ماقبل این اطلاعیه قطر ایر ویز، معتبر بوده اند.

وی افزود: این ایرلاین مدعی است موضوع حذف یکی از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد را در وبسایت خود اعلام کرده اما نه به مسافران ایمیل زده شده بود نه پیامکی از طرف دفتر نمایندگی این شرکت هواپیمایی در ایران به مسافران زده شد.

این مسافر پرواز تهران-دوحه-آنکارا ادامه داد: به هیچ‌یک از این مسافران، ایمیل یا پیامی در این خصوص ارسال نشده بود. شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز هم در واکنش به شکایات مسافران اعلام‌کرده، حذف این آزمایشگاه از لیست این شرکت را به آزمایشگاه اعلام کرده تا از مسافران، تست نگیرند، اما از سویی دیگر، این آزمایشگاه نیز در جریان حذف از لیست در ابتدای روز نبوده و اواسط روز پس از انجام تست‌های مسافران، به این آزمایشگاه اطلاع‌رسانی شده است.

در حال حاضر حدود ۲۰ نفر از مسافران که به این آزمایشگاه مراجعه کرده بودند، اجازه سوار شدن به هواپیما نیافتند و شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز نیز، زیر بار عدم اطلاع‌رسانی نمی‌رود.

یکی دیگر از مسافران تاکید می‌کند که اکنون شرکت هواپیمایی قطرایرویز، بلیت این مسافران را noshow تلقی کرده و به این ترتیب، هزینه ابطال بلیت از مسافران، در صورت عدم پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری، از آنها کسر خواهد شد.

نکته آن است که در غیاب ایرلاین‌های ایرانی در مسیر تهران-استانبول و عدم برقراری پروازهای ترکیش‌ایرلاینز، شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، انحصار پرواز به مقاصد آنکارا و استانبول را با هزینه‌های بالا در دست گرفته و پاسخگو نیست.

گفته می‌شود در پرواز شب گذشته، تعدادی از مسافرانی که بلیت پرواز قطری گرفته بودند، قصد داشتند تا از دوحه به سایر مقاصد مانند فرانکفورت، تورنتو، استانبول، آنکارا و دیگر فرودگاه‌های دنیا پرواز کنند که هزینه آن را کامل و تا مقصد نهایی پرداخت کرده بودند؛ به عنوان مثال یکی از مسافران دیشبِ قطر ایر ویز، بلیت سفر تهران-دوحه-آنکارا را ۲۸ میلیون تومان خریداری کرده بود.

تعدادی از مسافرانی که دیشب از پرواز جا ماندند، در خواست کردند تا سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مشکل و جایگزینی پروازی دیگر، هر چه سریع‌تر اقدام کند.

قطر ایر ویز روزانه سه پرواز از تهران به دوحه در ساعات ۱۴:۴۰، ۲۲:۴۰ و ۴:۴۰ دقیقه دارد که ظاهراً این مشکل برای مسافران ۴:۴۰ بامداد امروز نیز تکرار شده و تعدادی از مسافران از پرواز جا مانده اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کویتی‌ها هم یارانه‌بگیر می‌شوند اما با یک تفاوت

پ اکتبر 8 , 2020
دولت کویت در حال بررسی طرحی است که در مقابل برداشتن تمامی سوبسیدها همه شهروندان این کشور را مشمول دریافت یارانه کند. هنگامی که پایگاه اطلاع‌رسانی «کویت امپکت» طرح پژوهشی پرداخت یارانه را رسانه‌ای کرد شماری از روزنامه‌های این کشور از جمله القبس و الانباء نسبت به میزان این یارانه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000